Sick to Death of KFC?

What's New

rats
Rats were discovered frolicking in the KFC on Sixth Avenue at W. Fourth Street in New York City months after the restaurant had already been cited by the health department for rats. Click here to see the video footage.
If you got violently ill from eating at a local KFC restaurant, you've come to the right place. KFCs all over the world are violating health codes left and right. If you're one of the many people who are literally sick and tired of KFC (and can prove you got sick as a result of eating at KFC), you may be able to join a possible lawsuit against the company. Please e-mail KFCLawsuit@gmail.com with all the details of your visit to KFC. We can't process your e-mail properly if you don't include your full name, age, address, e-mail address, phone number, date you visited KFC, date you got sick, how you got sick, and how you can show that it was KFC that made you sick—so please be sure to include ALL that information in your e-mail. Forward this site on to everyone you know, as they too may have gotten sick from KFC!

Read More

● A KFC in Kansas City, Missouri, was shut down after authorities documented numerous health code violations, including raw chicken and other foods that were being held at 62°F in a nonfunctioning walk-in cooler.

● A Chesterton, Illinois, woman finds a bloody bandage in the bottom of her KFC baked beans. They offered to replace the beans with another helping, but naturally, she declined.

● One more breach of cleanliness to chalk up to KFC: Three workers in Redding, California, were photographed having a hot-tub party in a kitchen basin, and one of the bright young bathers decided to post the pictures on her MySpace page. KFC's excuse? No manager was on duty at the time. Apparently, when the cat's away, the mice take a bath in the sink. Kudos to these employees for reminding us why KFC’s parent company is called Yum! Brands ...

● Worms discovered in KFC sandwiches, click here to read more!

● In North Carolina, a man claims to have found a smear of human blood in his KFC sandwich. Click here to read more!

● A woman in Texas alleged that KFC served her a cockroach-filled sandwich. Click here to read more!

Click here to read the testimonials of former KFC employees, including one who often had to cook and serve rancid, green chicken and another who was told to serve chicken that had fallen on the floor and into the trash!

● MSNBC investigated fast-food restaurants for health code violations and found that “[t]he 100 KFCs we sampled tallied up 157 critical violations, and two thirds of the ‘finger lickin’ good’ restaurants had at least one critical violation.” Read the full story here.

● A KFC in Indiana was closed down for all of 2006 because the health department said it posed an "imminent health hazard" and was a "potential vector of food borne illness." Click here to read the article.

● There was a lawsuit filed against KFC after children in Colorado became sick from eating there. Click here to read more. This MSNBC article also mentions the case.

● A KFC in Knoxville, Tennessee, was recently found to have 42 problems (out of a possible 46 items on the inspection list), including toxic chemicals out of place, chicken cooked at a temperature not high enough to prevent people from getting sick, and dirty containers, work stations, counters, and cups, among other things. Here's a story about it.

One KFC in Northern Ireland was fined almost $20,000 for serving raw chicken!

● A KFC in Los Angeles County was temporarily closed down in June 2006 for "Vermin infestation." See the L.A. Department of Public Health's report.

● In Missouri, a KFC was documented as having mold on the soda dispensers, dirty towels in the prep area (everyone knows how dirty and germ-filled rags can get), and service items on the floor, among other violations. Here's a story about it.

● A poor inspection at one KFC in Davenport, Iowa, helped spawn an article with the headline "Trash Cans, Flies and Meat, Oh My!" when flies were found all over a back room. Here's a story about it.

This is a photo of a chicken from a Tyson slaughterhouse (one of KFC's largest suppliers). It's no surprise that people are getting sick from this stuff.

Remember, this is just a sampling of recent KFC violations throughout the United States. Any online search for the words "KFC" and "health code violation" will turn up loads more! Internationally, the situation isn't any better.

International

At a KFC in Coventry, U.K., a 13-year-old boy found a used needle and other drug paraphernalia sitting on a filthy toilet in the restroom. The boy's father alerted the manager, who reportedly took 10 minutes to respond to the issue.

A KFC in London was charged with 13 violations of food-hygiene regulations after an inspection uncovered trays of bread and raw chicken caked with black grease, trash bags leaking onto the floor, mold- and dirt-covered food preparation surfaces, and a 1-meter pool of dried blood on the floor, among other things.

Read here about the Sydney, Australia, girl who developed salmonella poisoning and suffered brain damage after eating a KFC chicken wrap.

Hasn't KFC learned that people don't want to eat garbage? Yet another KFC worker, this time in Hong Kong, has been shown packaging and selling chicken from the trash can.

So far, we've learned about a KFC in Belfast, Northern Ireland, that was fined almost £12,000 (U.S.$20,000) for serving raw chicken! Check out this BBC article about the whole fiasco. A KFC in Hereford, United Kingdom, pleaded guilty to having a filthy kitchen and dangerously slick floors! Read the full story here!

In China, KFC was accused of using the same frying oil for as long as 10 days, which some experts believe may cause cancer! Click here to get the full story.

Yet another KFC has been fined nearly £13,000 for selling raw chicken to a customer. In November 2005, at the KFC in Plymouth, a woman was sold battered “crispy strips” that were, according to the prosecutor, “flash fried only.” Gross! Read the full story here.

Another KFC in Wales, United Kingdom, was fined £24,000 (US$40,000) for poor hygiene, which health inspectors said included unsanitary practices such as failure on the part of the staff to wash their hands, handling raw and cooked chicken at the same time, and defrosting of chicken in a “filthy” sink! On top of this, inspectors found dirty, greasy floors, surfaces, equipment, and children’s tables “ingrained with food debris”! Click here to get the details.

A mother who took her family to the KFC at Redhill High Street in the UK cut her mouth and tongue on plastic discovered in KFC coleslaw, and her 20-month-old daughter nearly ate some as well! Get the full scoop here.

In China, KFC was using known carcinogens in its food and then an actual poisonous herb; the government told citizens, and KFC finally stopped. Read more about that incident. A KFC in Vietnam was recently found to have unchecked chicken. Chicken contaminated with unsafe levels of salmonella and E. coli were previously found at this same KFC! Click here to read the story about it. Cockroaches at a KFC in Rio Claro, Trinidad, prompted health inspectors to close the store; click here to read more.

It's no wonder that KFC continually violates health codes—it doesn't seem to care about anything! Department of Labor records show that KFCs all over the United States continually must pay settlements (sometimes more than $10,000) for violating labor laws, including CHILD labor laws! In New Zealand, KFC workers recently went on strike because of their disgustingly low wages. And it gets worse—check out this video narrated by Pamela Anderson showing all the awful ways that KFC abuses chickens, from cutting their beaks off to boiling them alive! KFC is a company that doesn't care about people's health, it doesn't care about its workers, and it certainly doesn't care about animals.

If you've gotten sick from eating at KFC, please e-mail KFCLawsuit@gmail.com to join in on a possible lawsuit taking KFC to task for making people everywhere sick. Please remember to forward this site on to everyone you know.

Posted by Haddy Haswyra Thursday, December 24, 2009 1 comments

Selama 2 Hari 1 Malam, Program Perkongsian Bijak Cemerlang (PBC) yang diadakan di Kompleks Tabung Haji Kelana Jaya berjalan dengan lancar dengan semangat dan iltizam yang menggunung tinggi demi memantapkan lagi ekonomi ummah.

Seramai 78 peserta hadir. Antara pemimpin yang hadir menyampaikan slot ialah PJS Mohd Nadzri Ahmad,PJS Noormah Zainol, PJS Ismail Othman, PJS Zanbli Abd Rashid, PJS Siti Habibah Yusof dan PJS Rosmandi Ishak.

Pengarah PBC ini adalah PJS Syed Ageel Syed Mahayadin. Turut hadir membantu PBC tersebut ialah PJS Muzlina, PJ Nailulmuna, PHJS Zainudin Abdul, PJ Rahmah Rahmat, PJ Ustaza Yusfee Yusof, PJ Ustaz Irwan dan PJ Shahril dari Sabah.

Turut membantu ialah Ustaz Tarmizi dan beberapa pemimpin sekitar Subang dan Tanjung Malim. PBC pada kali ini disertai oleh pelbagai golongan. Kebanyakannya adalah kakitangan awam yang berkhidmat di UPSI, guru-guru dan pejabat-pejabat kerajaan sekitar Kuala Lumpur. Hadir sama beberapa pelajar dari Kolej Insaniah, KUIS dan Universiti tempatan.

Diakhir program, para pemenang bagi kumpulan pembentang terbaik telah dimenangi oleh Kumpulan Minyak But-But (Tempat Pertama), Kumpulan Radix Kapsul (Tempat Kedua) dan Kumpulan Paramaria (Tempat Ketiga).

Bagi yang masih belum hadir ke PBC, sudi-sudikanlah hadir demi melahirkan usahawan yang berjaya dan secara tidak langsung menjadi pengguna barangan HALAL lagi baik dan penuh barakah.

Sumber : Blog PJM Ismail Othman


Posted by Haddy Haswyra Tuesday, December 22, 2009 0 comments

Situasi darah cair atau dalam kata lain aras HB kurang daripada 11 dan sudah tentulah ia berlaku kepada wanita mengandung.

Ini berlaku kepada isteri saya yang mengalami darah cair dibawah 11 iaitu 10.6 (tahap berjaga-jaga). Isteri saya disarankan mengambil ubat yang diberi oleh klinik dengan dos yang lebih banyak. Seperti yang anda ketahui, wanita mengandung selalunya berdepan dengan sembelit yang teruk disebabkan pengambilan ubat ferrous (zat besi). Dengan nasihat daripada pakar sinergi HPA, saya mula mengorak langkah menasihati isteri saya menggunakan produk HPA.

Saya dedahkan isteri saya dengan pengambilan produk HB dan juga produk Tuju Angin. Produk HB berfungsi sebagai herba tekanan darah rendah disamping pelbagai khasiat lain. Herba tuju angin pula berfungsi melawaskan pencernaan disamping merawat angin melampau didalam badan.

Alhamdulillah, selepas penggunaan selama dua minggu, selepas check darah di klinik terus tengok keputusan HB, angka menunjukkan 11 dan sudah pastilah itu tahap normal. Masalah sembelit pun dah takda langsung.

Memang benar, Herba HPA sangat mujarab dengan izin ALLAH. Yang penting kena yakin dengan produk yang kita gunakan.

Posted by Haddy Haswyra Monday, December 21, 2009 0 comments

Produk-produk herba yang dikeluarkan dari oleh HPA mempunyai keistimewaanya dibandingkan dengan herba-herba yang lain. Disini saya senaraikan 10 keistimewaannya iaitu:-

1. Ia adalah resepi yang telah dipeturunkan dari satu generasi kesatu generasi.
2. Pengalamannya dalam penyembuhan pelbagai jenis penyakit telah diakui
3. Mempunyai kaedah sinergi yang berkesan.
4. Herbanya datang dari penanaman organik atau herba hutan asli
5. Tidak mendatang kesan sampingan jika tersalah pengambilan
6. Produk yang banyak mengikut kesesuaian pesakit
7. Di bantu dengan gabungan alamiah dan ilahiah
8. Dwifungsi iaitu untuk perubatan dan penjagaan kesihatan
9. Herba-herba tempatan (hutan hujan Tropika)yang mengandungi khasiat ubatan yang tinggi
10. Murah dan sudah pasti halalnya.

Banyak lagi kelebihannya yang akan saya muatkan dalam blog yang akan datang InsyaAllah.
2010 - Menguasai Pasaran Herba Di dunia.

Sumber : http://jawimedherb.blogspot.com

Posted by Haddy Haswyra 0 comments


Esok aku pegi PBC Kelana Jaya. Walaupun dah dekat dua tahun menjadi ahli HPA, ni la fes time nak pegi PBC ni.

Sebab dulu tak aktif sangat jadi ahli HPA. Skang ni jadi ahli sebb nampak isu halal haram semakin menjadi-jadi sejak kebelakangan ni. So, atas dasar seorang MUSLIM dan perlu membantu saudara seagama yang lain yang masih leka dan tak tahu tu, aku mula tergerak nak aktif dan promosi HPA ni.

Dulu sekadar pengguna ja. Makan herba tu, rekomen kat orang herba tu ini. Memang mujarab. Moga PBC yang akan aku hadiri dapat menambahkan ilmu didadaku ini demi memantapkan pemahaman dalam menjadi Usahawan HPA yang berjaya. INSYA'ALLAH.

Esok ni dengar kata..eh bukan dengar kata tapi dah konfem PBC KElana Jaya ni akan bersama GM Mohd Faizol, PJS Cikgu Ismail, PJS Cikgu Nadzri, PJS Siti Habibah, PJS Rosmandi, PJS Syed Ageel, PJS Zanbli dan ramai lagi.



Esok kul 7.15 pagi dah nak bertolak dengan upline aku ni. Kena tido awal ni. Tapi skang memang dah lewat dah pun. Apa apa pun, Selamat Berjaya....

Posted by Haddy Haswyra Saturday, December 19, 2009 0 comments

Salam semua PJS dan distributor Malaysia

Salam Gempur Insentif secara besar-besaran.

PJS di minta mengatur langkah bahgaimana nak gempur RADIX COLA, RADIX SARSI, OREN DSBNYA....

Gempur di Kedai makan segera.

Posted by Haddy Haswyra Friday, December 18, 2009 0 comments

Seringkali kita dengar pada hari ini tentang isu halal dan haram. Tetapi kadang-kadang orang tak amik kisah pun. Halal ke haram ke bedal je asalkan ada tanda Halal. Jakim ke Muslim Product ke tu belakang kira. Asalkan ada tulis HALAL.

Tu memang bukan pelik sebab perbuatan sebegitu memang menjadi tabiat manusia sekiranya tidak dididik sejak awal kelahiran iaitu pemakanan kita sejak dalam kandungan lagi. So, nampak sangat tabiat ini bersusur galur dari aspek pemakanan. Jika ibu atau bapa kita makan benda haram maka ia akan berkait langsung dengan daya pemikiran anak itu sendiri.

Label kandungan sesuatu produk juga memainkan peranan penting dalam pemilihan produk itu sama ada mengandungi benda-benda yang syubhah atau tidak. Sebagai contoh, isu kandungan yang bernombor E. Jika diteliti ramai dah tahu bila sebut kandungan makanan berlabel E akan dikaitkan dengan babi atau bukan HALAL.

Sebenarnya bahan tambah yang sangat diragui adalah emulsifier bernombor E400 - E499. Ini kerana kandungannya jelas diperolehi daripada lemak haiwan. So, kita perlu elak dan jangan ambil.

Jika E100 dan ke atas, ia juga semestinya diragui memandangkan ia juga berkemungkinan mengandungi lemak haiwan atau lemak tumbuhan. So, dari sini kita lihat suatu langkah yang perlu diambil khususnya oleh pengguna Muslim iaitu mengambil jalan mudah iaitu mengelak dan elakkan perkara yang syubhah iaitu anda ragu-ragu mengenai kandungannya. Ini kerana ilmu perlu ada bagi mengetahui sesuatu kandungan itu Halal atau tidak. Ini bergantung kepada faktor pembuatan dan output.

Sebagai contoh kita ambil kes keropok ROTA yang dikatakan mengandungi Sunset Yellow atau E110 dan HARAM. Banyak yang mempertikaikannya kerana melalui web Halal Development Centre (HDC) E110 diklasifikasikan sebagai Halal. Kita sebagai pengguna janganlah mengambil mudah dengan hanya bergantung kepada kenyataan HDC, cuba selidiki apakah kandungan E110 yang sebenarnya adakah ia terdiri daripada kandungan lemak haiwan sahaja atau tidak.

Cuba anda selidiki dengan meneliti di laman web ini: http://special.worldofislam.info/Food/numbers.html

Sudah terang dan nyata, kemungkinan E110 itu mungkin Halal atau Syubhah. Maka jalan mudah yang perlu kita ambil adalah elakkan syubhah dan ini sangat digalakkan bagi semua pengguna khasnya pengguna Muslim.

Itu sahaja cetusan rasa yang dapat saya sampaikan. Sebarang komen boleh dikirimkan untuk memberi idea atau pendapat.

Posted by Haddy Haswyra Thursday, December 17, 2009 0 comments

Kali ini saya ingin memberikan sedikit maklumat yang saya ambil daripada Kelas Mingguan Cawangan Tanjong Malim, iaitu yang dibentangkan oleh PJS Muzlina Abdul Rahim. Diharapkan ia dapat membantu anda semua.

Terdapat 10 jenis Herba yang sepatutnya diamalkan oleh semua pengguna tak kira mempunyai penyakit ataupun tidak. Pengambilan herba adalah sangat disyorkan memandangkan ianya dihasilkan tanpa campuran bahan kimia yang boleh memudaratkan dan memberi kesan sampingan kepada badan kita.
1) Pelawas


Produk ini merupakan herba yang mempunyai kadar serat yang tinggi dan amat baik kepada mereka yang menghadapi permasalahan di bahagian usus. Pelawas dapat mengurangi risiko penyakit dengan mengurangi masa transit makanan pada saluran gastrousus dan membantu mengurangkan kadar kolesterol LDL serta membantu menstabilkan kandungan gula dalam darah.

Sehubungan dengan itu, Pelawas dapat mengurangkan risiko sakit jantung kerana ia bertindak mengikat lemak-lemak dan asid empedu yang dikeluarkan sebagai bahan buangan sehingga pengamal akan mendapati kadar kolesterol LDL akan menurun setelah beberapa minggu mengamalkan Pelawas. Produk ini bertindak sebagai serat mudah larut dan amat sesuai untuk penderita kencing manis kerana Pelawas dapat mengendalikan kadar gula dalam darah.

Pelawas juga dapat menyerap kadar air yang tinggi dan ini akan memudahkan proses pembuangan air besar. Pelawas dapat mengubati permasalahan dalam usus besar seperti divertikulitis dan irritable bowel syndrome (najis tersumbat dan terlekat pada dinding usus besar).

Pelawas amat baik untuk mereka yang ingin mengawal kadar berat badan yang berlebihan.

Produk ini tidak sesuai diamalkan oleh wanita hamil.

2) Herba Tuju Angin

Herba Tuju Angin dihasilkan oleh tumbuhan yang mujarab untuk masuk angin serta melancarkan pembuangan air besar, sehingga badan terasa ringan. Herba ini merupakan makanan kesihatan yang baik untuk tua mahupun muda, baik lelaki atau perempuan. Ia dapat mengatasi masalah angin seperti :

1. Angin Duduk: cepat penat, terasa mual

2. Angin Darah: emosi dan cepat marah

3. Angin Sendi: sakit-sakit badan, lemas, kesemutan dan terasa ditusuk-tusuk pada kaki dan tangan.

Herba Tuju Angin juga baik untuk mengubati migrain, gejalanya sakit kepala sebelah, tiba-tiba pusing. Selain itu, ia baik untuk mengatasi masalah gastrik seperti perut kembung, terasa kenyang sebelum makan.

Manfaat herba ini:

1. Mengatasi perut kembung

2. Menghilangkan rheumatik

3. Mengatasi migrain

4. Mengatasi maag/gastrik

5. Menghilangkan kesemutan pada hujung jari

6. Meredakan sakit sendi

7. Hilang selera makan

8. Lemah tenaga batin

9. Rheumatik

3) IMT

Kapsul IMT (Imuniti)

Khasiat:

  • Menguatkan sistem pertahanan badan @ antibodi
  • Mengandungi herba hempedu bumi dan herba untuk deep cleansing
  • Melancarkan peredaran darah, mengurangkan berat badan dan mengatasi masalah angin dalam badan
  • Melawas pembuangan air kecil
  • Membantu melancarkan sistem penghadaman, mengatasi masalah sembelit dan melawaskan pembuangan air besar
  • Mengurangkan masalah jerawat dan masalah penyakit kulit
  • Melegakan batuk, demam dan selsema
SESUAI UNTUK LELAKI DAN WANITA

4) Roselle
Produk yang menggunakan herba Hibiscus Sabdariffa merupakan tumbuhan yang mempunyai kandungan Vitamin C yang tinggi. Roselle Kapsul amat berkhasiat untuk segenap lapisan umur khususnya untuk proses penjagaan kesihatan dan sebagai pencegah dari sebarang jangkitan kuman atau virus yang menyerang tubuh manusia.

Khasiat herba Roselle :

1. Anti Penuaan. Roselle mempunyai Vitamin C yang tinggi dan berserat akan melambatkan proses penuaan dan mencegah berlakunya penyakit kronik. Keupayaannya meminimakan kerosakan yang dimusnahkan oleh radikal bebas merupakan sebab utama seseorang yang mengamalkan Roselle akan kelihatan muda dan berseri wajahnya.

2. Pencegahan Penyakit Kardiovaskular. Sakit jantung merupakan pembunuh nombor satu di dunia dan dianggap sebagai ’silent killer’. Kedaan oksidasi juga akan menyebabkan kadar LDL akan meningkat dan menyebabkan arteri tersumbat. Pengamalan Roselle akan membantu mencegah ketebalan LDL di arteri dan sekaligus mengelakkan dari trejadinya penyakit tekanan darah tinggi.

3. Pencegah Kanser. Dunia kini yang terdedah kepada pencemaran udara, makanan, dan minuman merupakan punca utama kepada terjadinya kanser. Vitamin C dan serat yang tinggi yang terdapat dalam Roselle mampu untuk bertindak sebagai anti oksidan dan sebagai anti kanser.

4. Demam Panas/Selesema. Roselle amat baik untuk mereka yang sering menghadapi masalah selesema dan sebagai pemakanan kesihatan yang utama kepada mereka yang menghadapi masalah demam panas.

5. Resdung (alergi) dan Lelah (asma). Pengambilan Coscinium Plus dan Roselle adalah dua gabungan yang terbaik kepada permasalahan begini.

6. Stress / Sukar tidur. Bagi mereka yang menghadapi masalah stress dicadangkan mengambil Roselle dimana ia akan bertindak menurunkan suhu dan mempengaruhi mood pesakit. Roselle juga amat baik untuk masalah dengkur semasa tidur.

7. Masalah lain. Amat baik untuk mereka yang menghadapi luka luar dan dalam, kecederaan, mengatasi masalah penyakit kulit, penenang dan sebagainya.

5) Mega-3 dan Omega-3


Produk ini khusus menggunakan Ikan Tenggiri Biru dari Lautan Artik ini mempunyai kadar DHA yang tinggi jika dibandingkan dengan ikan-ikan laut yang lain. Keunggulan produk ini :

1. Mengandungi kadar mineral yang tinggi

2. Mengandungi protin yang berkualiti

3. Lebih mudah diserap oleh badan

4. Amat sesuai dijadikan amalan oleh ibu mengandung untuk kecerdasan minda bayi yang dikandung

5. Sesuai mulai bayi hingga dewasa untuk pemakanan kesihatan

6. Meningkatkan daya kesuburan lelaki dan perempuan

7. Mengatasi masalah kardiovaskular


Produk yang mengandungi asid lemak EPA (Eicosa Pentaenoic Acid), DHA (Docosa Hexaenoic Acid), LLA (Linolenik Acid), asid amino kompleks dan mineral. Omega3 Softgel menggunakan sumber dari ikan laut dalam yang diperolehi di kawasan Artik yang dikenalpasti mengandungi bahan tersebut. Kajian dari para pakar pemakanan kesihatan mendapati ikan yang terdapat di sekitar kawasan laut Artik seperti Tenggiri Biru, Kod, Solomon dan sebagainya mempunyai kadar EPA dan DHA yang tinggi. EPA dapat mencegah :

1. Kanser

2. Trombosit (pembekuan darah)

3. Atheroskerosis (pembekuan lemak dalam darah)

4. Kadar kolestrol yang berlebihan

5. Plasma lipid yang berlebihan

6. Penyakit jantung

7. Stress yang berlebihan

8. Tekanan darah tinggi

DHA berfungsi membantu meningkatkan kemampuan otak untuk belajar dan menguatkan minda serta daya ingatan. Kelebihan lain yang ada pada Omega3 Softgel adalah :

1. Mencegah radang sendi (rheumatoid arthristis)

2. Mencegah asma

3. Meningkatkan daya seks kesuburan

4. Mencegah kanser payu dara, usus, pankreas dan prostat

5. Mencegah penyakit kulit

6. Mencegah migran, kesemutan, sejuk pada kaki dan tangan

6) Paramaria Plus

Paramaria Plus merupakan ramuan terbaik untuk wanita kerana ia mengandungi Kayu Serapat (Paramaria Leavigata) yang mengandungi minyak asiri cautchouc dan getah perca, berfungsi untuk mengencangkan rahim khusus apabila wanita tersebut bersalin atau menghadapi masalah rahim turun. Produk ini amat sesuai untuk wanita yang mengalami sakit pinggang, letih, kesemutan pada kaki dan tangan. Herba ini juga boleh digunakan untuk wanita yang akan memasuki alam pernikahan.

Produk ini tidak sesuai diamalkan oleh wanita hamil.

Sinergi terbaik :
1. Keputihan: Paramaria Plus + Keputihan + H.B
2. Kanser Rahim : Paramaria Plus + Shark Cartilage Plus
3. Bersalin: Paramaria Plus + Herba Tuju Angin
4. Senggugut: Paramaria Plus + Senggugut

Khasiat Paramaria Plus :
1. Melancarkan haid
2. Awet muda
3. Menghilangkan keputihan dan gatal pada kemaluan
4. Menghilangkan sakit pinggang
5. Menguatkan rahim
6. Menguatkan tulang
7. Manghaluskan kulit
8. Melambatkan menopous
9. Kebahagian rumah tangga

7) Herba HB

H.B (dulu dikenali sebagai Health B) menggunakan bahan utama Hydrocotyle Asiatica (pegaga) dan Amaranthus Spinosus (bayam duri) yang amat baik untuk meningkatkan daya imunisasi dan tenaga khususnya kepada mereka yang mengalami kekurangan kadar darah merah dan mengatasi kelesuan tubuh badan. Selain dari itu, H.B juga dapat mengubati permasalahan berikut:-

1. Menghancurkan batu karang.

2. Penyakit kencing manis.

3. Penyakit keputihan.

4. Penyakit saraf.

5. Penyakit kulit.

6. Penyakit asma.

7. Masalah sembelit, perut kembung dan peptic ulser.

8. Demam panas.

9. Penyakit kuning atau jaundis.

10. Sifilis.

11. Buasir.

8) Minyak But-But

Minyak But-But mengandungi ramuan lebih dari 100 jenis herba, termasuklah jenis tumbuhan yang kebiasaannya digunakan oleh burung But-But untuk membuat sarangnya.

Kelebihan Minyak But-But adalah seperti berikut:-

Untuk Patah Tulang.

Panaskan minyak dan sapukan pada bahagian yang patah dan terus balutnya dengan kain. Amalkan bersama Radix sebanyak 6 kapsul sehari.

Untuk Buasir.

Sapukan Minyak But-But pada bahagian dubur/anus yang terkeluar. Amalkan bersama Ficus, Pelawas dan Coscinium Plus.

Untuk Darah Tinggi dan Lumpuh atau Stroke.

Panaskan minyak sedikit dan sapukan pada bahagian leher dan bahagian yang terasa kesemutan dan lumpuh.

Untuk Urut.

Minyak ini bersifat sejuk diluar dan didalam ia akan meresap ke lapisan epidermis yang mampu untuk mengubati saraf yang terganggu.

Sengatan Serangga.

Ambil kapas dan basahi minyak ini dan letakkan pada bahagian yang terkena sengatan.

Luka Kecil-Kecil.

Ambil kapas dan basahi minyak ini dan letakkan pada bahagian yang terkena sengatan.

Terkena Air Panas dan Luka Terbakar.

Sapukan minyak ke bahagian yang mengelembung.

Cirit-Birit.

Minum satu sudu kecil bersama air suam.

Kembung Perut.

Panaskan sedikit minyak dan urut perlahan-lahan secara berulang kali di bahagian perut secara memutar. Untuk kanak-kanak gunakan daun sirih dan sapukan minyak pada bahagian perut.

Asma.

Kanak-Kanak kecil, minum satu sudu kecil pada waktu malam dan sapukan pada bahagian dada dan selimutkan kanak-kanak tersebut.

Kanak-Kanak Yang Sering Kencing Malam.

Sapukan pada bahagian ari-ari sebelum tidur. Dicadangkan amalkan bersama Madu Asli.

Bayi Sering Menangis Pada Waktu Malam.

Sapukan pada bahagian kening atas pada setiap waktu malam.

Lemah Tenaga Batin.

Lakukan urutan pada bahagian zakar pada setiap hari.

Wanita Menopouse.

Digunakan untuk menghilangkan rasa sakit bersama suami.


9) Malac

Herba yang bersifat diuretik (memperbanyakkan air kencing) berfungsi sebagai anti hipertensi (turunkan tekanan darah) dan anti piretik (penurunan panas) amat baik untuk penjagaan ginjal, memecahkan batu karang, penyakit epilipsi (sawan), infeksi saluran kencing, demam campak, dan gout. Bagi penderita Batu Karang (Gallstone) disarankan untuk amalkan bersama Madu Asli bagi tujuan pemecahan batu. Mereka yang menderita kerosakan pada ginjal dicadangkan mengamalkan Malac bersama Herba rebusan Alac. Malac menggunakan herba utama lalang yang telah terbukti amat mujarab dan dicadangkan dijadikan amalan untuk mereka yang menghadapi masalah tersebut.


10) Spirulina

Spirulina (Arthospira) adalah sejenis ganggang biru hijau dan sejak puluhan tahun yang lalu telah dijadikan makanan kesihatan melalui penelitian para ahli dunia. Makanan yang dikonsumi oleh manusia sekarang banyak menyebabkan terkumpulnya toksid dalam badan, sehingga menimbulkan pelbagai penyakit seperti kanser, sakit jantung, imuniti turun, fungsi organ menjadi lemah dan lain-lain. Hal ini merupakan masalah besar di negara-negara maju kerana 60% penyebab kematian disebabkan oleh faktor kekurangan zat-zat makanan.

Manfaat Spirulina adalah:

1. Meningkatkan aktiviti anti-virus

2. Menurunkan kadar kolesterol

3. Menurunkan risiko serangan kanser

4. Meningkatkan daya tubuh badan

5. Mengurangkan keracunan pada ginjal

6. Meningkatkan jumlah mikroba lactobacillus yang terdapat di dalam usus

7. Mempercepatkan penyembuhan luka

8. Mengatasi masalah kekurangan zat/mineral

9. Mengurangi penderitaan akibat radiasi.

" Herba-herba di atas adalah cadangan kepada semua pengguna untuk kekal menggunakannya. Disyorkan setiap rumah mempunyai sekurang-kurangnya 10 jenis herba ini. InsyaAllah, dengan izin Allah kita dapat sembuh dan mengelakkan sesuatu penyakit berlarutan. Aminnn"

Posted by Haddy Haswyra Wednesday, December 16, 2009 0 comments



1. Pertama, tunjukkan telapak tangan anda, jari tengah ditekuk ke dalam(rujuk gambar dibawah)


2. Kemudian, 4 jari yang lain pertemukan hujungnya.

3.cube buka ibu jari anda, ibu jari menwakili orang tua, ibu jari boleh dibukakan??ini kerana semua manusia mengalami sakit dan mati. Dengan demikian orang tua kita akan meninggalkan kita suatu hari nanti.

4.Tutup kembali ibu jari anda, kemudian buka jari telunjuk anda, jari telunjuk mewakili kakak dan adik anda, mereke memiliki keluarga sendiri, sehingga mereka juga akan meninggalkan kita.

5.sekarang tutup kembali jari telunjuk anda, buka jari kelingking, yang mewakili anak2. cepat atau lambat anak2 juga akan meninggalkan kita.

6. selanjutnya, tutup jari kelingking anda, bukalah jari manis anda tempat dimana kita menaruh cincin perkawinan anda, anda akan rasa pelik dan heran kerana jari tersebut tak boleh dibuka. sebab jari manis mewakili suami dan istri, selama hidup anda dan pasangan anda akan terus melekat satu sama lain.tapi boleh buka..tapi tak la seluas bukaan yang lain... Cinta suami isteri kekal abadi. insyaallah..

p/s:- sumber email dari seorang sahabat


Posted by Haddy Haswyra Monday, December 14, 2009 0 comments



From: Noo
Sent: Friday, November 20, 2009 10:37 AM
To: J
Subject: FW: Sushi King thank you for your Feedback/Enquiries



Dear Mr. Abdul Rahman Omar,

Thank you for your enquiry.

Sushi King is not certified 'Halal'. This is due to some of our food contains 'Mirin'.

Mirin is derived from fermentation of rice and it is commonly used in Japanese cooking to enhance the taste of food.

Following are products that contains Mirin:
1. Unagi Kabayaki
2. Unagi Slice
3. Karei Nitsuke
4. Saba Misoni
5. Mamakari
6. Ikura

On top of that, some of our restaurants do sell beer

However, our meat materials such as chicken, beef and seafood are from Halal Certified source.

Hope this clarifies your concern.

Thank you.

Warmest Regards,
Marilyn Lim
Marketing Department
Sushi Kin Sdn. Bhd.
Tel: 03-56319060 Ext: 283

_____________________________________________________________
From: Rahman_Omar@murphyoilcorp.com [mailto:Rahman_Omar@murphyoilcorp.com]
Sent: Wednesday, November 04, 2009 9:26 AM
To: Marilyn
Cc: Susan Yee; sharyn
Subject: Re: Sushi King thank you for your Feedback/Enquiries

Dear Marilyn,

Another element of halal is on the use of alcohol in food preparation / cooking or the presence of alcohol in the ingredient use such as sauces etc.

Can you tell me whether Sushi King use alcohol or use materials
(such as sauces) that content alcohol?



_____________________________________________________________


From: "Marilyn" [marketing1@sushi-king.com]
Sent: 11/03/2009 02:35 PM ZE8
To: Rahman Omar
Cc: "Susan Yee" ; "sharyn"
Subject: Sushi King thank you for your Feedback/Enquiries

Dear Mr. Abdul Rahman Omar

Thank you for your email. For your information, we are not a Halal restaurant as we do not have certification from JAKIM, but we only can claim us as Pork free. All our meat based products like chicken and beef are Halal Certified and we do not use any pork or pork derivatives in our restaurant.

Thank you.

Warmest Regards,
Marilyn Lim
Marketing Department
Sushi Kin Sdn. Bhd.
Tel: 03-56319060 Ext: 283

Posted by Haddy Haswyra 0 comments

Semua PJS KPA dan wakil Komuniti KPA dijemput hadir ke mesyuarat perlaksanaan Program Gen2 bagi tahun 2010 di HPA Cawangan Shah Alam pada:

Tarikh : 21 hb Disember 2009
Waktu : 8.00 malam.

Setiap komuniti diminta membawa senarai calon-calon peserta ke program ini.

Posted by Haddy Haswyra 0 comments

Jenama Master Radix Palsu!

Ini cerita palsu punya produk. Meniru jenama orang lain. Menumpang populariti. Kalo nak berniaga silakan menggunakan jenama yang tersendiri. Jangan hendak meniru dan menciplak populariti Radix yang punya trademark yang tersendiri.

Master kopi Radix telah meniru jenama kopi Radix HPA yang popular sakan masa kini. Tetiba sahaja ada saingan… Boleh dikatakan demikian sebagai saingan jugak laa yang meniru dan menciplak jenama keluaran HPA.

Mai kita gempur Master Radix Palsu…

SUMBER GAMBAR :

http://bLOG.hpaoNLINE.NET

Amaran dari laman web HPA :-
HPA INDUSTRIES SDN BHD : Menegaskan Kopi “MASTER RADIXbukan kopi keluaran HPA. Kepada sesiapa memiliki kopi “MASTER RADIX” boleh didakwa di MAHKAMAH. Jenama Radix telahpun di TRADEMARK oleh HPA (( BACA BERITA )) @ Download makluman : (( kopitiruan.doc )).:: Tel : 0139299944 / 04-9776805 ::.

Posted by Haddy Haswyra Sunday, December 13, 2009 0 comments

Maklumat ini disediakan oleh Dr. Ishak, Panel Syariah HPA , ceramah juga oleh beliau semasa saya menghadiri PBC di Masjid Ghufaran TTDI , September 2008. Setelah setahun saya simpan akhirnya saya kongsikan dengan anda. Selamat membaca dan semuga anda bertambah jelas dan yakin dengan isu ini.

SUMBER HADITH YANG DIRUJUK: Sahih Bukhari, Kitab al-Iman: Bab Keutamaan Orang Yang Meninggalkan (sesuatu keraguan) Kerana Menjaga Agamanya, no:50

TERJEMAHAN TEKS HADITH:
Dari Amir, ia berkata: Saya mendengar Nu’man bin Basyir berkata: Saya mendengar Rasulullah saw. bersabda: “Halal itu jelas dan haram itu jelas dan di antara keduanya terdapat perkara yang musyabbihat (serupa, tidak jelas haram atau halalnya) yang tidak diketahui oleh ramai manusia. Sesiapa yang menjaga hal-hal musyabbihat maka ia telah membersihkan kehormatan diri dan agamanya.

Dan sesiapa yang terjerumus dalam syubhat adalah seperti pengembala (yang membawa ternakanannya) di sekitar tanah larangan maka hampir-hampir ia terjerumus ke dalamnya. Ketahuilah bahwa setiap raja mempunyai tanah larangan, dan ketahuilah sesungguhnya larangan Allah di bumiNya adalah hal-hal yang diharamkanNya. Ketahuilah bahwa di dalam tubuh ada seketul daging, apabila daging itu baik maka seluruh tubuh itu baik. Dan apabila daging itu rosak maka seluruh tubuh itupun rusak. Ketahuilah, itulah hati.

FIQH AL-HADITH: (KEFAHAMAN HADITH)

1.Halal dan Haram sesuatu makanan adalah berdasarkan kepada zat dan sifat (sesuatu makanan tersebut) yang dinyatakan secara jelas halal dan haramnya oleh dalil-dalil naqli yang bersumberkan al-Quran dan al-Hadith.[Definisi Ibn Hajar al-’Asqalani di dalam Fath al-Bari]

2. Definisi JAKIM terhadap produk atau makanan HALAL:

Bukanlah terdiri dari atau mengandung bahan dari haiwan yang orang Islam dilarang oleh hukum syarak menggunakannya atau memakannya ataupun tidak disembelih mengikut hukum syarak.

(b) Tidaklah mengandung bahan yang dihukum sebagai najis mengikut hukum syarak.

(c) Tidak disedia, diproses, dikilang atau di simpan dengan menggunakan apa-apa alat yang tidak bebas dari bahan-bahan najis mengikut hukum syarak.

(d) Tidaklah, apabila menyedia, memproses, mengilang atau menyimpannya itu, bersentuhan atau berdekatan dengan apa-apa bahan yang tidak memenuhi kehendak-kehendak perenggan (a), (b) atau (c) ataupun apa-apa bahan yang dihukum sebagai najis mengikut hukum syarak.

(e) Tidaklah, apabila digunakan dengan sengaja, boleh mendatang kesan-kesan yang boleh membahayakan.

Menurut Al-Qaradawi:
Halal bermakna sesuatu yang dibolehkan atau yang diharuskan yang telah gugur ikatan bahaya dan dibenarkan oleh syara’ (Islam)

Ayat 114 – 116 Surah Al-Nahl)

فَكُلُوا مِمَّا رَزَقَكُمُ اللَّهُ حَلَالًا طَيِّبًا وَاشْكُرُوا نِعْمَةَ اللَّهِ إِنْ كُنْتُمْ إِيَّاهُ تَعْبُدُونَ (114) إِنَّمَا حَرَّمَ عَلَيْكُمُ الْمَيْتَةَ وَالدَّمَ وَلَحْمَ الْخِنْزِيرِ وَمَا أُهِلَّ لِغَيْرِ اللَّهِ بِهِ فَمَنِ اضْطُرَّ غَيْرَ بَاغٍ وَلَا عَادٍ فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ (115) وَلَا تَقُولُوا لِمَا تَصِفُ أَلْسِنَتُكُمُ الْكَذِبَ هَذَا حَلَالٌ وَهَذَا حَرَامٌ لِتَفْتَرُوا عَلَى اللَّهِ الْكَذِبَ إِنَّ الَّذِينَ يَفْتَرُونَ عَلَى اللَّهِ الْكَذِبَ لَا يُفْلِحُونَ (116

Terjemahan Ayat:
114. Maka makanlah yang halal lagi baik dari rezeki yang Telah diberikan Allah kepadamu; dan syukurilah nikmat Allah, jika kamu Hanya kepada-Nya saja menyembah.

115. Sesungguhnya Allah Hanya mengharamkan atasmu (memakan) bangkai, darah, daging babi dan apa yang disembelih dengan menyebut nama selain Allah; tetapi barangsiapa yang terpaksa memakannya dengan tidak menganiaya dan tidak pula melampaui batas, Maka Sesungguhnya Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.

116. Dan janganlah kamu mengatakan terhadap apa yang disebut-sebut oleh lidahmu secara dusta “Ini halal dan Ini haram”, untuk mengada-adakan kebohongan terhadap Allah. Sesungguhnya orang-orang yang mengada-adakan kebohongan terhadap Allah tiadalah beruntung.

Pengajaran Ayat:
1. Perintah memilih makanan yang halal dan baik.
2. Mensyukuri nikmat Allah.
3. Pengharaman bangkai, darah, daging babi dan apa yang disembelih dengan menyebut nama selain Allah.
4. Jangan mudah mendustakan halal atau haram – sesuatu perkara mestilah dibuktikan dahulu.

Maqasid Syari’ah:
1. Menjaga Agama
2. Memelihara diri
3. Memelihara aqal
4. Menjaga keturunan
5. Memelihara harta

BAGAIMANA SIKAP ANDA TERHADAP MAKANAN HALAL YANG DISEDIAKAN OLEH SYARIKAT ATAU INDIVIDU NON-MUSLIM???

ISU UTAMA:
HALAL JADI SYUBHAH.
HALAL + SYUBHAH = HARAM!!!

Siapakah pengeluar produk berjenama ala ala Islam ini? Adakah anda YAKIN ianya halal?
mukmin

shurah

poweroot

high5 2

high 5

dobor

behun

babi dlm tin

ayam lemas

ayam cucuk

ayam babi

kosmetik babi

jeli babi

Banyak lagi yang dilaporkan jelas disediakan dengan sumber yang haram dan persekitaran yang kotor dn jijik. Berhati hatilah memilih produk demi menjaga aqidah kita dan anak-anak kita…

Sumber: http://go4halal.wordpress.com/halalharam/

Posted by Haddy Haswyra 0 comments

carta

Perhatian kepada ibu-ibu! ….kajian menunjukkan :

Infants below the age of one year should not be fed cow milk, goat milk, or soy beverage. These milks are low in iron and differ in the protein composition compared to mothers milk. Since infants depend so much on milk, it is likely that they will develop an iron deficiency if they consume cow, goat or soy beverage. Really, breast feeding or infant formula are the way to go, with breast feeding most superior. The iron in breast milk is highly bio-available and will cover the needs for the infant until about the age of 6 months. After that, the Academy of Pediatricians suggests, infants should be supplemented with iron-fortified infant cereals (such as rice cereal), while ideally breast feeding should be continued until at least the age of one.

Another reason that infants should not be fed cow or goat milk is because of the protein. Breast milk is higher in whey and much lower in casein compared to cow and goat milks. Casein is more difficult to digest than whey and may lead to internal gastrointestinal bleeding, which again, could lead to iron deficiency.

There are also mineral differences among breast milk, cow milk and goat milk. Goat milk, in particular, is low in the B vitamin folic acid.

Soy beverages provide more iron than cow milk. However, soy is deficient in many other key nutrients. Remember, soy is a plant and by no means can be compared to mammal milks, which are complex foods made to grow baby children/animals. The nutritional composition of soy and mammal milks are very different.

At the age of one, the American Academy of Pediatrics suggests children can be switched to whole milk. Again, soy beverage is not equivalent to milk and thus should not replace milk in the diet.

Finally, raw milk should not be fed to infants. Raw milk commonly contains food-borne illness-causing microorganisms (pathogens). Even low levels of certain pathogens can cause illness. Since infant immunological systems are not fully developed, they are at greater risk for disease and death than those with developed immune systems.

The following is presented for your information. It is not intended to endorse or discourage the feeding of any product, milk, or formula to infants, children or adults. As with any web site, this site can not stake a claim to all wisdom on the subject covered. Please seek additional sources of information before you change anything in your life based on what you read here or anywhere else on the internet.

Infants consume about 750-800 g/day for the first 4-5 months (450-1200g/day range).
Note that most of the minerals in goat and cow milk are significantly higher than in human milk. This, coupled with the higher protein of cow and goat milks (more than 3% compared to about 1.3%), make dilution necessary so as to avoid hypertonic dehydration (a result of high solutes in urine). But, after dilution, carbohydrate should be added to cow or goat milk because human milk contains 7.0 g/100g lactose compared to about 4.5 g/100g lactose found in cow and goat milks.

Distinguishing between allergies and lactose intolerance:
Allergies and lactose intolerance are different things.
An allergic reaction is the body’s response to a foreign body (antigen), typically proteins. Goat milk proteins have slightly different amino acid structures than cow milk proteins. Thus, a person who produces antibodies to cow milk proteins, may not produce antibodies to goat milk proteins. However, there is no guarantee that a person who is allergic to cow milk will not be allergic to goat milk, because the milks are similar.

Lactose intolerance or lactose maldigestion result from a person’s inability to completely digest lactose. Because microorganisms in the gut will produce gas, symptoms of lactose intolerance include cramps, flatulence and bloating. Lactose is present in all milks. Thus, goat milk can not successfully be substituted for cow milk in cases of lactose intolerance.

A note about goat milk digestibility:
Goat milk’s tendency to be more easily digested than cow milk is due to its protein make-up. Goat milk has low levels of the protein alpha s1-casein, a protein that is involved in curd formation. Cow milk has higher quantities of alpha s1-casein than goat milk. In fact, some goats naturally produce very little alpha s1-casein. The higher proportion of small milk fat globules present in goat milk compared to cow milk may also contribute to goat milk’s tendency to be more easily digested

Saya menemui maklumat yang sangat berguna ini dan saya sayang melepaskannya begitu sahaja. Jadi saya tampalkan diruangan ini untuk dikongsikan dengan anda semua.

Comparing Milk: Goat, Cow, Human

bandingkan

Perhaps you’ve heard that goat milk is ‘naturally homogenized’:
Because fat is lighter than water, the cream portion of milk floats on top of the skim portion of milk. Most cows milks in the store are homogenized so that we do not see the two phases of milk. The milk is forced through tiny pores under high pressure to break the fat into smaller sized globules. Small globules distribute in milk and do not float as readily. One reason goat milk does not have to be homogenized is because it has a high proportion of small fat globules. The other reason is that goat milk lacks the protein agglutinin. Agglutinin makes fat globules stick together and float.

susukambinghpa

Susu kambing organik HPA adalah susu kambing yang diperoleh dari kambing organik yang diternak bagi mendapatkan susu yang segar lagi asli serta berkualiti tinggi dan berkhasiat. Susu kambing asli ini diperolehi dari kambing jenis sanen, janampari dan jawa. Susu kambing diperah tanpa menggunakan mesin. Ini bagi menjamin kualiti susu yang sebenar dan berkhasiat. kambing-kambing tersebut dijaga rapi dan diberi makananan yang mempunyai nutrisi yang tinggi bagi mendapatkan susu yang berkualiti.

Keistimewaan Susu Kambing:

Kaya dengan protein, enzim dan vitamin A, Mudah dihadam (zarah lemak lebih kecil)
Membantu memperbaiki sistem penghadaman, melancarkan peredaran darah, mencantikkan kulit, mengurangkan sakit kepala dan meningkatkan stamina dan kecergasan. Dipercayai mampu membantu merawat demam kuning, lelah, asma, gastrik, ulser, sakit sendi, sakit pinggang, lemah jantung, barah, osteoporosis dan hepatitis.

Cara Penggunaan:

Jika beku, rendamkan dalam air pada suhu bilik sehingga cair dan kemudian tuangkan ke dalam gelas minuman. Simpan beku selepas dibuka.

Kuantiti: 250 ml

Harga Pengguna
Semenanjung Malaysia: RM 8.50
Sabah & Sarawak: RM

Harga Pengedar HPA
Semenanjung Malaysia: RM 7
Sabah & Sarawak: RM

Nilai Mata (NM): 2

Posted by Haddy Haswyra 0 comments

ayam-organik-hpa-v21

Ini adalah bungkusan lama. Bungkusan baru dalam proses.

Ayam organik yang diternak sendiri oleh HPA ini dijamin bebas daripada vaksin kerana menggunakan herba sebagai makanannya seperti daun mambu, kunyit dan Tongkat Ali. Tanpa enzim tumbesaran, tanpa vaksin dan di sembelih mengikut tatacara syariah.

Artikel Berkaitan Ayam Organik HPA DAUN MAMBU GANTI VAKSIN …. yang ditunggu sudah tiba! Umat islam di negara ini tidak lagi perlu berasa was-was apabila menjamu ayam. Tiada lagi ayam cucuk , ayam disuntik dengan vaksin babi atau ayam dicampur dengan daging babi sebelum diedarkan. Ini kerana HPA Industries Sdn Bhd (HPA) kini melangkah setapak lagi dalam usaha menyediakan produk halal dan suci kepada ummah dengan mengembangkan sayap perniagaan kepada industri penternakan ternakan ayam organik di Kok Klang, Perlis. Lebih menarik ialah reban ternakan menggunakan teknologi moden dengan dilengkapi sistem pemakanan dan penyejukan yang terkawal secara automatik sepenuhnya.

Tujuan dilaksanakan projek ini ialah untuk memenuhi tuntutan Fardhu Kifayah bagi menyediakan makanan dan pasaran yang halal lagi suci untuk umat islam, terutama dengan laporan ‘tidak enak’ mengenai ayam di pasaran sekarang. Ayam organik atau dipanggil ayam sihat kerana pemakanannya datang dari sumber yang bersih seperti temukut, jagung, serbuk ikan dan sebagainya. Ia benar-benar bebas daripada sebarang makanan yang bercampur dengan bahan kimia.

Ayam organik HPA turut diberi makan daun mambu yang cukup baik untuk kesihatan. Menurut En. Abd Ghani Husein selaku Pengurus Besar R&D, ayam organik ini tidak disuntik apa-apa hormon, vaksin atau antibiotik. Kaedah suntikan itu kini menjadi amalan sebahagian besar penternak, terutama bukan islam supaya ayam mereka cepat besar.

“Makanan ayam organik ini bukannya seperti dedak yang diambil dari kilang, tetapi sumber daripada tumbuh-tumbuhan herba,”katanya. Ayam organik yang sudah terbukti memiliki protein lebih tinggi dari ayam kampung biasa. Kaedah ayam organik ini diberi makan ekstrak herba yang kaya dengan bahan antioksida dan antikanser seperti halia, kunyit , pandan dan lain-lain dan tanpa penggunaan antibiotik, tidak menggunakan hormon, beta agonist dan salbutamol”, kata Abdul Ghani ketika ditemubual. Sementara itu, Pengarah Urusan HPA mengalukan sesiapa yang mempunyai reban untuk bekerjasama menghasilkan ayam organik HPA”. “Pasaran ayam ini cukup luas.

Bekalan kita tidak cukup. Saya harap siapa yang tidak dapat jangan kecewa terus cuba”,katanya yang berhasrat menambah pengeluaran kepada 300,000 ekor ayam organik sehari. Sumber: http://hpa.com.my/hpanews/index.php

Posted by Haddy Haswyra 0 comments

Tarikh: 23 hb. Disember 2009
Hari: Rabu
Tempat: Ballroom Hotel DePalma Ampang Kuala Lumpur
9pg – 1 tgh : Pelancaran Insentif Konvek 2010 Oleh Tn Hj Ismail Pengarah Urusan HPA INDUSTRIES SDN BHD.
2 ptg – 5 ptg : Bengkel Halatuju 2010 bersama GM & PU

Semua PJS diwajibkan hadir.
Kehadiran adalah terhad kepada 200 pemimpin yang berdaftar.
KPA,KPU,KPT,KP Sabah dan Sarawak dan Gabungan Kelab di Johor sila hantar tempahan nama pemimpin anda segera kepada Pengurus Zon Tengah Puan Siti di sa3173@yahoo.com.my atau menghubungi terus 0134219727. Pastikan dibuat melalui Kelab.

Posted by Haddy Haswyra Saturday, December 12, 2009 0 comments

pic-hpa

PERKONGSIAN ILMU CEMERLANG (PIC) akan diadakan pada 19 dan 20 Disember 2009 bertempat di Dewan Kuliah 2, Cawangan HPA Sungai Petani, Kedah.

Yuran : RM 200
Sila bank in terus ke BIMB (Bank Islam Malaysia Berhad)
No Akaun : 02020010058744
Atas nama : Mutiara Hikmah

Sila faks slip bank sebagai bukti bayaran tersebut ke Faks : 04-4419254

Sebarang pertanyaan mengenai PIC bolehlah menghubungi Cik Norasyikin (019-6330727) & Cik Azira (019-4548727)atau Pejabat 04-4419094.

Tentatif Program boleh dimuaturun dari link ini http://www.box.net/shared/z3kp0piyjv

Posted by Haddy Haswyra 0 comments


PBC TAIPING AKAN DIADAKAN PADA 26 DAN 27 DISEMBER 2009 DI HOTEL SERI MALAYSIA TAIPING. UNTUK MAKLUMAT LANJUT DAN PENDAFTARAN, SILA HUBUNGI PJ USTAZ MOHD YUSFEE : 019-4410611.

Posted by Haddy Haswyra 0 comments

Subscribe here

PENGUMUMAN

Kuliah Mingguan HPA Tanjong Malim akan diadakan pada:

Masa : 9.00 Malam
Tempat : HPA Cawangan Tanjong Malim
Tarikh : Setiap Hari Rabu


Dijemput kepada semua warga Tanjong Malim datang beramai-ramai ke Kuliah Mingguan ini bagi mendalami ilmu serta mengetahui selok belok menjadi usahawan HPA dan Islam yang berjaya.

KEISTIMEWAAN MENJADI AHLI HPA:


# Yuran keahlian HPA hanya RM 30.00 sahaja seumur hidup.

# Tiada yuran tahunan.

# Perniagaan ini boleh diwarisi.

# Peluang menikmati pelbagai bonus dan insentif yang disediakan.

# Terdapat 11 ganjaran bonus hebat dari HPA.

# Diskaun harga untuk semua produk dari 20% - 25%.
Peluang menambah ilmu perawatan seperti bekam, akupunktur, refleksologi, kiropraktik, ilmu diagnos penyakit melalui tapak tangan, iridologi (anak mata), lidah dan denyutan nadi.

# Pelan pemasaran yang begitu mudah. ADIL dan SUKSES.

# Tiada penurunan pangkat dan peratusan bonus serta tiada group sales maintain!

# Berpeluang menjana pendapatan lumayan melalui program 5 angka dalam masa 5 bulan dengan menyertai Seminar Perkongsian Bijak Cemerlang (PBC) HPA.

# Berpeluang melabur dalam Koperasi Wahida HPA. Anggaran pulangan 10-25% setahun.


AKAN DATANG!!!!

Program (PBC) PERKONGSIAN BIJAK CEMERLANG, Bulan Februari di KOMPLEKS TABUNG HAJI KELANA JAYA, anjuran Kelab Pemimpin Utara (KPU) akan diadakan seperti berikut:

Tarikh : 26 - 27 Jun 2010
Tempat : Kompleks Tabung Haji Kelana Jaya
Yuran : RM 160/seorang


Daftarkan segara peserta anda. Maklumat lanjut, sila hubungi: Abdul Hadi di talian 019-5960282

PESANAN PRODUK

Untuk membuat pesanan produk, ikuti langkah ini :

1. HUBUNGI SAYA :
a) Telefon bimbit : 019-5960282 atau
b) Telefon rumah : 05- 4584306 atau
c) E-mail : abdhadi@upsi.edu.my

2. KAEDAH BAYARAN :
a) Bank Islam : 02020020322038 atau
b) Maybank Berhad : 152023180894 atau
c) Cek Bank Tempatan atau
d) Wang Pos
Atas nama ABDUL HADI BIN AHMAD

3) HUBUNGI SAYA SETELAH ANDA MEMBUAT BAYARAN.

Nota :
1) Penghantaran PERCUMA bagi kawasan TANJONG MALIM sahaja.
2) Luar kawasan Kuala Lumpur, tambah RM5.00 sebagai cas penghantaran.

LIHAT CAWANGAN HPA