Posted by Haddy Haswyra Sunday, September 26, 2010 2 comments

ATURCARA MAJLIS PERASMIAN MENARA HPAic & HPA HALAL MALL
2 OKTOBER 2010

8.00 Pagi - 9.00 Pagi Kehadiran para Tetamu Jemputan & Pemberian Doorgift

9.00 Pagi - 9.30 Pagi Ketibaan VVIP & VIP

9.30 Pagi - 10.00 Pagi Menyambut Ketibaan Pengarah Urusan I Kumpulan Syarikat HPA
Ucapan Pengerusi Majlis
Doa Pembukaan Majlis
Bacaan Al Quran

10.00 Pagi - 10.35 Pagi Ucapan Wakil PJS Malaysia
Ucapan Wakil Dari Indonesia
Ucapan Wakil Dari Thailand
Ucapan Wakil Dari Cambodia
Ucapan Wakil Dari Brunei

10.35 Pagi - 11.00 Pagi Ucapan Perasmian Pengarah Urusan & Menandatangani Buku Sejarah HPAic
Penyampaian Cenderahati kepada Tetamu Kehormat (VVIP)

11.15 Pagi - 11.30 Pagi Perasmian HPAic & HPA Halal Mall oleh Pengarah Urusan I Kumpulan Syarikat HPA bersama PJS HPA

11.30 Pagi - 2.30 Petang Jamuan Makan & Solat

2.30 Petang - 3.30 Petang Pembentangan Kertas Kerja Produk Alkaradix Chlorophyl Drop dan Jelly Gamat
Oleh Dr Zakaria

3.30 Petang - 4.00 Petang Ulasan Buku Kiropraktik
Oleh Pengarah Urusan I, Tuan Haji Ismail Bin Ahmad

4.00 Petang - 5.00 Petang Gagasan Ekonomi Ummah
Oleh Ir. H. Heppy Trenggono M.Kom
Founder and CEO United Balimuda Group (Palm Oil Plantations, Consumer Goods)
President of Indonesian Islamic Business Forum (IIBF)

Posted by Haddy Haswyra 1 comments

Posted by Haddy Haswyra 0 comments

Merawat kesakitan mudah,cepat dan tanpa kos kerana kita boleh mengatasinya dengan cara semulajadi yang dibantu oleh bahagian tubuh kita lain.

1. Jika tekak gatal, garu telinga!
“Jika saraf dekat telinga dicuit, boleh membuatkan reflek di tenggorok yang mampu menghasilkan kejang otot ” kata Scott Schaffer, M.D., presiden dari pusat spesialis THT di Gibbsboro, New Jersey. “Kejang ini boleh menghilangkan rasa gatal.”
rawat sakit tanpa kos


2. Pendengaran ala Superman
Jika anda berada di tengah orang ramai dan mahu berbual dengan rakan anda dalam suasana yang bising seperti di sesuatu majlis, condongkan tubuh dengan telinga kanan ke depan. Telinga kanan lebih baik daripda telinga kiri dalam mendapat ritma bunyi yang cepat, menurut pengkaji dari UCLA David Geffen School of Medicine. Sebaliknya, jika anda ingin mendengar irama lagu, gunakan telinga kiri kerana telinga kiri lebih baik dalam memilih nada muzik.
lawak telinga @ isu hangat

3. Hilangkan rasa sakit ketika disuntik!
Pengkaji Jerman berkata bahawa batuk semasa disuntik boleh mengurangi rasa sakit dari jarum suntik. Menurut Taras Usichenko, pengarang ‘mempelajari fenomena’, teknik ini menyebabkan kejutan, kenaikan sementara tekanan di dada, menahan struktur yang menahan rasa sakit di pusat tulang belakang. Tapi jangan batuk lebih-lebih pula nanti jarum suntik tu tercucuk tempat lain pula. Setakat berdehem oklah.

suntik lucu @ isu hangat

4. Hidung yang tersumbat.
Cara termudah, tercepat, termurah untuk melegakan hidung tersumbat kerana selsema adalah tekan lidahmu ke langit-langit, lalu tekan dengan satu jari di tempat antara mata. Ini boleh menyebabkan tulang vomer (tulang tipis yang memisahkan lubang hidung), yang menghubungkan saluran hidung ke mulut bergerak maju mundur, kata Lisa DeStefano, D.O., pembantu profesor di Michigan State University ilmu pengubatan osteopathic. Gerakannya melonggarkan hidung yang sempit; selepas 20 saat, anda akan merasa hidung yang tersumbat beransur-ansur hilang.
mata @ isu hangat

5. Fight fire without water!
Kajian menunjukkan pesakit yang tidur miring ke kiri lebih kecil risiko diserang gastrik. Posisi kerongkong dan perut berubah dengan posisi tidur. Waktu anda tidur miring ke kanan, perut lebih tinggi dari kerongkong, membuat makanan dan asid di perut mengalir ke tenggorok. Jika miring ke kiri, perut lebih rendah dari kerongkong.

6. Menyembuhkan sakit gigi tanpa buka mulut!
Gosokkan ais di bahagian belakang telapak tangan, bahagian berbentuk huruf V antara ibu jari dan telunjuk. Pengkaji Kanada menemui teknik ini mengurangi rasa sakit gigi sebanyak 50 percent dibanding tanpa menggunakan ais. Alur saraf di daerah V tersebut menstimulasi daerah otak dan mencegah signal rasa sakit ke wajah dan tangan.
tanpa kos

7. Normalkan denyutan jantung yang cepat!
Jika anda berdebar-debar kerana kena berucap di khalayak ramai ke, first date dengan awek ke - tiup ibu jarimu. Syaraf vagus yang bertugas mengendalikan denyutan jantung, boleh dikawal melalui nafas, kata Ben Abo, emergency medical services specialist di University of Pittsburgh. Ini mampu membuat denyutan jantung kembali normal.

8. Teknik mengingat
“Jika anda akan berpidato besok, ulangi sebelum tidur,” kata Candi Heimgartner, instruktur ilmu biologi di University of Idaho. Karena kebanyakan gabungan memori terjadi semasa tidur, apapun yang anda baca sebelum tidur kebanyakan di encode.

Posted by Haddy Haswyra Tuesday, August 24, 2010 3 comments

Kacang hijau tiruan di Tesco

Bagi mereka yang suka makan makanan ringan ataupun jajan atau yang mempunyai kebiasaan untuk membeli jajan untuk anak-anak anda, harap ambil perhatian dari analisa seorang ahli makmal di USM berkenaan kacang hijau.

Seperti yang terdapat di pasaran, makanan ringan kacang hijau terdapat beberapa jenis dari pelbagai jenama. Antaranya kacang hijau manis sahaja dan kacang hijau bersalut tepung dan sebagainya.

Kacang hijau mengandungi dua kali ganda protein dari sayur-sayuran, malah boleh jadi pengganti daging.Tiga suku cawan kacang memberikan 6 gram protein,tiamin plus , riboflavin, niacin, kalsium, besi, fosforus, kalium dan 645 unit vitamin A.

Kacang hijau tiruan di Tesco Kacang hijau tiruan di Tesco


Malangnya sebahagian besar industri makanan ringan di negara-negara membangun berlaku penipuan dengan
kacang hijau palsu yang terdiri dari racun bahan kimia (pewarna). Industri-industri ini menyediakan kacang seperti kacang rebus yang berwarna coklat (lebih murah) kemudian merendamnya dalam larutan pewarna semalaman.

Kacang hijau tiruan di Tesco

Semua bahan kimia ini telah dilarang oleh makanan AS pada tahun 1974 . Kesan dari pewarna kacang hijau palsu boleh merosakkan usus besar dan kanser pundi kencing.

Semua kacang hijau palsu dilarang di AS, Kanada, semua Negara Eropah dan negara-negara maju lain.

Pengenalan kacang hijau palsu:

1. Masukkan kacang hijau dalam air mendidih selama 30 saat, ternyata air bertukar kepada warna hijau.
2. Setelah makan kacang hijau palsu ini akan menyebabkan lidah anda mempunyai kesan berwarna hijau dan rasa pahit.

Gejala

1. Sakit perut.
2. Air kencing berubah menjadi seakan warna hijau.
3. Sakit kepala ringan.

Kajian kes:

Paket berikut ini dibeli oleh seorang pakar dalam kajian dadah USM daripada Tesco , Pulau Pinang pada tarikh 4 Julai 2010.

Kacang hijau tiruan di Tesco

Kacang hijau tiruan di Tesco

Kacang hijau tiruan di Tesco

Sebagai ahli kimia beliau membuat ujian di makmal dan menjumpai bahan pewarna tiruan di dalam kandungannya.

Kacang hijau tiruan di Tesco

Rujukan akhbar:

News paper reference:
China daily
http://www.chinadaily.com.cn/china/2010-03/31/content_9664992.htm

D. Bharath Reddy
Research scholar
Centre for drug research
USM, Pulau Penang
Malaysia 11800.

Posted by Haddy Haswyra Tuesday, August 17, 2010 0 comments

DSC01100

Minyak kayu Putih dihasilkan dari hasil proses penyulingan daun dan ranting kayu putih. Minyak ini digunakan untuk perawatan memanaskan tubuh, sakit-sakit otot, dan mencegah perut kembung.

Harga Pengguna
Semenanjung Malaysia: RM 18.00
Sabah & Sarawak: RM 20.00

Posted by Haddy Haswyra Sunday, July 4, 2010 0 comments


Alhamdulillah HPA terus melangkah gagah. Banyak lagi produk baru akan keluar di bawah Hub Halal Melaka. Lebih berbelanja lebihlah nilai mata dan lebihlah ganjaran bonusnya. Terima kasih HPA.

Jom tengok apa produk yang baru masuk pasaran, jom minum petang dengan produk HPA.

1. Pes Mee Bandung (Citarasa Asli Muar)

Harga Pengguna:
Semenanjung Malaysia : RM 9.00
Sabah & Sarawak : RM 10.00

Harga Pengedar HPA:
Semenanjung Malaysia : RM 8.00
Sabah & Sarawak : RM 9.00

Nilai Mata (NM): 2

2. Pes Asam Pedas (Campuran sotong dan udang bermutu tinggi)

Harga Pengguna:
Semenanjung Malaysia : RM 8.00
Sabah & Sarawak : RM 9.00

Harga Pengedar HPA:
Semenanjung Malaysia : RM 7.00
Sabah & Sarawak : RM 8.00

Nilai Mata (NM): 1.5

3. Ayam Panggang Berkolestrol Rendah (Roasted Chicken Chop)

Harga Pengguna:
Semenanjung Malaysia : RM 16.00
Sabah & Sarawak :

Harga Pengedar HPA:
Semenanjung Malaysia : RM 14.50
Sabah & Sarawak :

Nilai Mata (NM): 2

4. Kek Lapis Prun, Oren, Roselle

Harga Pengguna:
Semenanjung Malaysia : RM 14.00
Sabah & Sarawak : RM 15.00

Harga Pengedar HPA:
Semenanjung Malaysia : RM 13.00
Sabah & Sarawak : RM 14.00

Nilai Mata (NM): 2

5. Kek Kukus Buah-buahan

Harga Pengguna:
Semenanjung Malaysia : RM 14.50
Sabah & Sarawak : RM 15.50

Harga Pengedar HPA:
Semenanjung Malaysia : RM 13.50
Sabah & Sarawak : RM 14.50

Nilai Mata (NM):2

6. Roti Putar

Harga Pengguna:
Semenanjung Malaysia : RM 8.00
Sabah & Sarawak : RM 9.00

Harga Pengedar HPA:
Semenanjung Malaysia : RM 7.00
Sabah & Sarawak : RM 8.00

Nilai Mata (NM): 1

7. Roti Canai

Harga Pengguna:
Semenanjung Malaysia : RM 6.50
Sabah & Sarawak : RM 7.50

Harga Pengedar HPA:
Semenanjung Malaysia : RM 5.50
Sabah & Sarawak : RM 6.50

Nilai Mata (NM): 1

8. Roti Putar Cip Coklat

Harga Pengguna:
Semenanjung Malaysia : RM 8.50
Sabah & Sarawak : RM 9.50

Harga Pengedar HPA:
Semenanjung Malaysia : RM 7.50
Sabah & Sarawak : RM 8.50

Nilai Mata (NM): 1


Sumber: http://go4halal.wordpress.com

Posted by Haddy Haswyra Thursday, July 1, 2010 0 comments

Produk HPA yang terbaru ialah produk minuman yang berasaskan kepada koko dan dihasilkan oleh pihak Melaka Halal Food serta diedarkan oleh HPA.

Selain daripada menggunakan serbuk koko, bahan lain dalam produk HPA ini terdiri daripada gula perang, krimer tanpa tenusu, ekstrak kurma, ekstrak madu, buah tin serta kismis

.

Produk HPA ini mempunyai khasiat sebagai sumber tenaga yang segera, untuk merangsang perkembangan otak yang baik dan produk HPAini amat sesuai untuk anak-anak yang bersekolah mahu pun yang belajar di IPT.

Harga Pengguna:
Semenanjung Malaysia : RM 20.00
Sabah & Sarawak : RM 22.00

Harga Pengedar HPA:
Semenanjung Malaysia : RM 18.00
Sabah & Sarawak : RM 20.00

Posted by Haddy Haswyra Sunday, June 27, 2010 0 comments

Salam semua warga HPA

Pengurusan telah memutuskan untuk menaikan harga Kopi Radix disebabkan oleh beberapa faktor kenaikan bahan mentah yang tidak stabil kebelakangan ini khususnya gula. Namun kenaikan ini hanya melibatkan di Semenanjung Malaysia sahaja dan tidak melibatkan Sabah dan Serawak.

Berikut adalah Harga Pengedar Baru Semenanjung Malaysia (Harga Pengguna dan NM tidak berubah)

1. Kopi Radix kecil(15 sachet) Harga Pengedar RM 14.00
2. Kopi Jumbo (32 sachet) Harga Pengedar RM 28.00
3. Kopi Papan (20 sachet) Harga Pengedar RM 18.00

Tarikh kuat kuasa adalah 17hb Jun 2010
Semua pengurus zon dan pengurus cawanngan serta agen stok sila ambil perhatian.
Wasallam

Posted by Haddy Haswyra Thursday, June 17, 2010 0 comments

10 tanda tubuh saat mengalami dehidrasi:

1. Mulut kering dan lidah bengkak

Signal seseorang itu dehidrasi adalah mulut kering. So, minumlah air ketika haus kecuali ketika berpuasa. Jika masih kering juga, mungkin ada masalah lain yang berkait dengan mulut dan lidah.

2. Urine berwarna kuning pekat


Apabila kita dehidrasi, air kencing akan berkurangan dan menyebabkan perubahan air kencing daripada kekuningan yang cari kepada yang pekat.

3. Sembelit (sukar buang air besar)


Ketika tubuh cukup air, makanan yang dimakan akan bergerak bebas. Usus besar (kolon) akan menyerap air dari makanan yang dimakan dan kemudian mengeluarkan tinja.

Nah, ketika mengalami dehidrasi, usus besar akan kekurangan air dan menyebabkan tinja menjadi keras dan kering. Hasilnya adalah sembelit.

4. Kulit menjadi kurang elastik

Doktor dapat menggunakan elastiknya kulit untuk menguji dehidrasi dengan cara mencubitnya. Jika normal, semasa mencubit kulit di tapak tangan kemudian dilepaskan lagi akan kembali normal. Tapi ketika kulit mengalami dehidrasi, ketika dicubit lalu dilepaskan
akan lambat normalnya.

Meskipun ini bukan ujian terbaik dehidrasi tapi elastiknya kulit masih merupakan tanda yang baik jika terjadi dehidrasi.

5. Jantung Berdebar-debar

Jantung memerlukan tubuh yang sihat dan normal agar berfungsi dengan benar. Jika terjadi penurunan aliran darah dan perubahan kadar elektrolit disebabkan dehidrasi, biasanya jantung akan berdebar-debar.

6. Cram otot atau Kejang-kejang

Meskipun belum dikenalpasti bagaimana dehidrasi mempengaruhi fungsi otot tapi ia mungkin berkait dengan ketidakseimbangan elektrolit. Elektrolit seperti natrium dan kalium adalah ion yang menghasilkan tenaga yang memberi otot bekerja.

Jika mengalami dehidrasi kronik, maka akan jtera
di ketidakseimbangan elektrolit yang dapat menyebabkan cram otot atau kejang yang terus menerus. Keadaan ini banyak terjadi setelah orang selesai melakukan latihan atau olahraga.

7. Pengsan


Dehidrasi juga boleh menyebabkan pengsan. Salah satu tanda-tanda dehidrasi adalah tubuh merasa melayang ketika berdiri secara tergesa-gesa dari posisi duduk atau tidur.

8. Lelah

Dehidrasi kronik akan membuat jumlah darah d
an tekanan darah turun yang membuat oksigen ke darah juga berkurangan. Tanpa oksigen yang cukup, otot dan fungsi saraf akan bekerja lambat sehingga orang menjadi lebih mudah lelah dan semput.

9. Air mata kering

Air mata digunakan untuk membersihkan dan menyegarkan mata. Jika cairan di tubuh kurang, boleh membuatkan pengeluaran air mata terhenti.

10. Badan selalu merasa kepanasan

Air memainkan peranan dalam mengatur suhu tubuh. Ketika tubuh mulai panas kulit akan berkeringat/berpeluh. Dengan berkeringat, maka suhu tubuh akan turun lagi. Peluh adalah sebahagian besar terdiri dari air, maka ketika mengalami dehidrasi, tubuh akan berhenti
mengeluarkan peluh yang membuat badan akan merasa kepanasan.

Berdasarkan keterangan di atas, sudah pastinya air adalah satu kepeluan bagi tubuh badan kita dan nyata ianya adalah elemen yang menggerakkan tubuh badan kita ke arah kesihatan yang lebih optima.

Untuk memastikan lebih segar, adalah lebih baik mengambil air yang sudah ditapis atau air yang kurangnya bahan terampai dan kimia yang membahayakan kesihatan. Disyorkan air mineral atau air minuman HPA atau jika tidak keberatan memiliki Penapis Air Dew HPA yang mana semua pengguna mampu memilikinya.

"Sesungguhnya Penapis Air Dew bukan sekadar penapis air biasa...."

Posted by Haddy Haswyra Sunday, June 13, 2010 0 comments


Sekadar perkongsian. Kita semua patut bermuhasabah diri dan renung-renungkan.Selamat maju jaya...

Posted by Haddy Haswyra 0 comments

Lalat merupakan sejenis serangga yang boleh terbang. Lalat makan dengan memuntahkan air liurnya keluar dan menyerap kembali makanan yang separuh hadam masuk kedalam perutnya melalui belalainya.

Lalat merupakan sejenis serangga yang mampu menyebarkan penyakit, disebabkan cara permakanannya dan sifatnya yang sering terbang ketempat yang kotor seperti dalam tandas, tempat sampah dan sebagainya. Lalat adalah salah satu jenis serangga makhluk perosak yang paling mudah dijumpai.

Namun begitu jenis lalat buah dan bunga tidak di kategorikan sebagai pembawa penyakit. Walaupun semua lalat suka menghinggapi tempat yang kotor, tong sampah dsbnya, lalat askar hitam umpamanya hanya terbang dipersekitaran kompos untuk tujuan mengawan dan bertelur.

Terdapat pelbagai jenis lalat, antaranya adalah:-

  1. Lalat rumah atau biasanya dikenali sebagai lalat sahaja.
  2. Lalat hijau
  3. Lalat tsetse Dari Kamus Dewan -(s├ętsi) = lalat ~ sj lalat drpd genus Glossina yg berasal dr Afrika, biasanya menghisap darah manusia dan binatang dan menyebarkan penyakit tidur.
  4. Lalat bunga
  5. Lalat buah
  6. Lalat askar hitam lihat Wiki English ...Black Soldier Fly (Hermetia illucens)
(Sumber: Wikipedia)

Dalam kehidupan seharian kita, lalat adalah salah satu pembawa penyakit sekiranya ia hinggap di makanan kita. Percayakah anda, dengan hanya menggunakan cengkih sahaja kita mampu menghalau lalat dan tak payah guna pelekat lalat dah. Cuba ni:

Masukkan air panas ke dalam gelas sebanyak 1/4 gelas lalu masukkan 8 cengkih kering atau lebih. Letakkan di dekat makanan atau minuman yang tidak ingin di hinggapi lalat. Lalat tidak akan berani mendekati di sekitar air cengkih tadi. Semoga berjaya.....

Posted by Haddy Haswyra 0 comments

Mungkin bukti di bawah tidak berapa kukuh untuk membuktikan mi segera membawa keburukan kepada kesihatan terutamanya kesihatan Usus. Cubalah tatapi kisah ini:
Cuba fikir dan renung-renungkan...beralih kepada yang berkhasiat dan bermanfaat untuk kesihatan kita...jadikan kisah ini pengajaran kepada pengamal mi segera. Walaupun kisah ini sudah berlaku di negara jiran kita, perkara ini tidak boleh dipandang enteng dan perlu dijadikan iktibar.

Apa kata beralih kepada mi kuning yang nyata tidak mempunyai bahan kimia yang boleh menjejaskan kesihatan kita malah lebih berkhasiat berbanding mi-mi yang ada di pasaran yang diragui kandungannya.

Posted by Haddy Haswyra 0 comments

Betul ke kata-kata kita boleh mempengaruhi air?

Dr Masaru Emoto, seorang ilmuwan Jepun, berpendapat demikian.

Dan dia ada bukti.

isuhangat

Dalam eksperimennya, Dr Emoto mengumpul titisan air, air tersebut di kenakan dengan berbagai kata, muzik, dan persekitaran, dan membekukan air tersebut selama tiga jam. Dia kemudian memeriksa formasi kristal di bawah mikroskop dalam bilik gelap. Dan dia mengambil gambar.

Hasilnya benar-benar mengejutkan.

Berikut adalah gambar air biasa tanpa doa (kata-kata yang baik) yang diucapkan di atasnya . Struktur molekul berterabur.

isu hangat

Foto di bawah ini adalah air selepas kata-kata yang baik di dalam hati (Saya kini merasakan kelebihan yang besar pada berdoa sebelum makan. Nanti saya akan cerita lebih lanjut tentang ini.)

isuhangat

Dr Emoto juga mengenakan air dengan muzik Heavy Metal. Berikut adalah gambarnya.

isuhangat

Berikut pula air yang dikenakan muzik klasik dan muzik rakyat. Nampak jauh lebih baik, kan?

isuhangat

isuhangat

Selanjutnya, Dr Emoto menampalkan sekeping kertas dengan kata-kata: “Kau membuatku muak .. Aku akan membunuhmu” Berikut ini bagaimana titisan air beku kelihatan seperti di bawah mikroskop …

isuhangat

Di bawah ini adalah bagaimana air kelihatan seperti dengan kata-kata “Cinta” di atasnya. Perbezaannya amat menakjubkan.

isuhangat cinta

Ini adalah molekul kristal dari air yang tercemar …

isuhangat

Ini adalah air dari Lourdes, Perancis. Cantik, kan?

isuhangat

Tunggu sekejap -Adakah kita mempunyai air?

Ya! 72% tubuh kita terdiri dari air.

Bayangkan bagaimana kata-kata anda mempengaruhi tubuh anda sendiri. Apabila anda berkata, “aku memang sentiasa gagal” atau “aku putus asa,” atau “aku tidak akan sembuh,” bayangkan betapa kata-kata tersebut boleh melemahkan kesihatan anda.

Buatlah pilihan untuk mengucapkan kata-kata terbaik di luar sana. Katakanlah sering, “aku boleh” dan “Aku cantik” dan sebagainya.

Bukan hanya air.

Dr Emoto juga bereksperimen dengan nasi. Dia meletakkan satu cawan nasi dalam dua bekas kedap udara. Di satu bekas, beliau menulis, “Aku mencintaimu,” dan di bekas lagi satu, dia menulis “anda bodoh” Setiap hari selama 30 hari, Dr Emoto akan mengucapkan kata-kata tersebut kepada bekas beras tersebut.

Setelah 30 hari, “Aku mencintaimu” beras masih putih. Tapi “Anda bodoh” beras begitu busuk, warnanya hitam.

isuhangat

Admin : Kita selalu diajar untuk berdoa sebelum makan sejak kecil lagi. Doa makan biasanya doa yang pertama di hafal oleh anak kecil. Sekarang saya sedar, doa sebelum makan tu bukan hanya untuk mendapat pahala.

Erti doa makan:

“Ya Allah, berilah keberkatan kepada kami atas rezeki yang telah Engkau kurniakan kepada kami dan peliharakanlah kami dari azab neraka”. Kemudia ,membaca bismillah (atas makanan yang dimakan).

Ketika kita berdoa sebelum makan , transformasi material berlaku pada peringkat molekul makanan yang kita berdoa. Islam itu bukan setakat kepercayaan sahaja tetapi memang satu cara hidup.

Sumber : Isu Hangat

Posted by Haddy Haswyra Friday, June 11, 2010 0 comments

Dalam Al-Quran antaranya disebutkan 22 sifat buruk bangsa Yahudi, iaitu:

1. Keras hati dan zalim (Al-Baqarah:75,91,93,120,145,170; An-Nisa:160; Al-Maidah:41)

2. Kebanyakan fasik dan sedikit beriman kepada Allah SWT (Ali Imran:110; An-Nisa:55)

3. Musuh yang paling bahaya bagi orang-orang Islam (Al-Maidah:82)

4. Amat mengetahui kekuatan dan kelemahan orang-orang Islam seperti mereka mengenal anak mereka sendiri (Al-An’am:20)

5. Mengubah dan memutarbalikkan kebenaran (Al-Baqarah:75,91,101,140,145,211; Ali Imron:71,78; An-Nisa:46; Al-Maidah:41)


6. Menyembunyikan bukti kebenaran (Al-Baqarah:76,101,120,146; Ali Imron:71)

7. Hanya menerima perkara-perkara atau kebenaran yang dapat memenuhi cita rasa atau nafsu mereka (Al-Baqarah:87,101,120,146; Al-Maidah:41)

8. Ingkar dan tidak dapat menerima keterangan dan kebenaran AlQuran (Al-Baqarah:91,99; Ali Imron:70)

9. Memekakkan telinga kepada seruan kebenaran, membisukan diri untuk mengucapkan perkara yang benar, membutakan mata terhadap bukti kebenaran dan tidak menggunakan akal untuk menimbangkan kebenaran (Al-Baqarah:171)

10. Mencampuradukkan yang benar dan yang salah, yang hak dan yang batil (Ali Imran:71)

11. Berpura-pura mendukung orang Islam tetapi apabila ada di belakang orang-orang Islam, mereka mengutuk dengan sekeras-kerasnya (Al-Baqarah:76; Ali Imran:72,119)

12. Hati meraka sudah tertutup akan Islam kerana dilaknat oleh Allah SWT yang disebabkan oleh kekufuran mereka sendiri (Al-Baqarah:88,120,145,146)

13. Kuat berpegang pada rasa kebangsaan mereka dan mengatakan bahwa mereka adalah bangsa yang istimewa yang dipilih oleh Tuhan dan menyakini agama yang selain daripada Yahudi adalah salah (Al-Baqarah:94,111,113,120,135,145; Al-Maidah:18)

14. Tidak akan ada kebaikan untuk seluruh manusia jika mereka memimpin (An-Nisa:53)

15. Tidak suka, dengki, iri hati terhadap orang-orang Islam (Al-Baqarah:90,105,109,120)

16. Mencintai kemewahan dan kehidupan dunia, bersifat tamak dan rakus, menginginkan umur yang panjang dan mengejar kesenangan serta takut akan kematian (Al-Baqarah:90,95,96,212)

17. Berkata bohong, mengingkari janji dan melampaui batas (Al-Baqarah:100,246,249 Ali Imran:183,184; An-Nisa:46)

18. Berlindung di balik mulut yang manis dan perkataan yang baik (Al-Baqarah:204,246; Ali Imron:72; An-Nisa:46)

19. Mengada-ada perkara-perkara dusta dan suka kepada perkara-perkara dusta (Ali Imran:24,94,183,184; Al-Maidah:41)

20. Berlaku sombong dan memandang rendah terhadap orang-orang Islam (Al-Baqarah:206,212,247)

21. Tidak amanah dan memakan hak orang lain dengan cara yang salah (Ali Imran:75,76; At-Taubah:34)

22. Selalu melakukan kerosakan dan menganjurkan peperangan (Ali Imran:64)

Posted by Haddy Haswyra Tuesday, June 8, 2010 0 comments

Hadis rasulullah saw:

"Berwaspadalah terhadap syaitan demi keselamatan agama kamu. Dia telah berputus asa untuk menyesatkan kamu dalam perkara-perkara besar, maka berjaga-jagalah supaya kamu tidak mengikutnya dalam perkara-perkara kecil."

Antara 'barangan mereka' yang telah dijadikan ikutan oleh kebanyakan dari kita.

1. Kita diajar dalam buku biologi, buku pemakanan (kajian dan terbitan para kafir ni) bahawa kalau nak dapat vitamin B dan kalau nak tambah darah kita kena makan hati haiwan dan hati ayam. tetapi sebenarnya Nabi kita tidak menggalakkan pemakanan organ dalaman. Nak ikut kafir ke nak ikut nabi kita?

Sebenarnya makan hati ayam dapat melembabkan otak kita sbb hati merupakan organ dimana semua toksin akan dikumpulkan dan dineutralkan. so kepekatan toksin adalah tinggi di hati ayam. makanlah kita toksin tersebut serta bengaplah otak kita umat Islam sebab percaya buku sains keluaran kafir ini.

2. Kita diajar dalam sains bahawa kopi tidak bagus untuk kesihatan. Namun sebenarnya kopi adalah antara minuman kegemaran Nabi kita selain susu dan madu . Cuba tengok Yahudi, mereka minum kopi, Starbuck. Profesor di UK yang Yahudi semua ada segelas kopi dit tangan mereka.

3. Kita diajar memakan kambing tinggi kolesterol, namun kambing juga adalah makanan Nabi kita. Seolah-olah buku sains ni nak merendahkan pemakanan Nabi kita. Sebenarnya daging kambing adalah daging paling kurang kolesterol.

4. Kita diajar bahawa makan McDonalds adalah bagus, namun sebenarnya McDonalds adalah makanan yang sangat tinggi MSG dan kolesterolnya dan paling banyak lemak tepu trans .

5. Para kafir ni juga menggalakkan kita minum dan makan makanan yang langsung tak berkhasiat, contohnya coke dan maggi . Coke tu sangatlah beracun, pastu sangat tidak bagus untuk kesihatan (gula tinggi, berasid, pH dalam lingkungan 3.5, ada racun tersembunyi). Dan para Melayu kita juga yang ketagih minum.

6. Untuk pengetahuan, para kafir agen dajjal ni gak mengwar-warkan kebaikan minum soya (sebab USA merupakan pengeluar soya terbesar), namun sebenarnya soya dapat melemahkan kejantanan lelaki dan mengurangkan kesuburan lelaki dan perempuan . selain itu juga soya dapat meningkatkan risiko kanser payudara, kanser ovari, kanser prostat, serta melemahkan otak dan tulang sbb dalam soya ada hormon estrogen yang sama dgn estrogen kat wanita .

pastu soya ada phytic acd yang membuatkan penyerapan kalsium, magnesium dan zinc yang penting untuk badan kita terjejas.

maka,ini lah "JASA" yahudi taburkan pada kita yang kita terima secara terbuka..

Sumber :http://misshpa.blogspot.com

Posted by Haddy Haswyra Saturday, June 5, 2010 0 comments

Posted by Haddy Haswyra Friday, June 4, 2010 0 comments

Posted by Haddy Haswyra 0 comments


KULIAH PERUBATAN JAWI TG. MALIM

TARIKH : 6hb Jun 2010
HARI : Ahad
MASA : 8.45 malam
TEMPAT : Dewan Rahman Talib, UPSI

Marilah beramai-ramai menjayakannya...

Posted by Haddy Haswyra 0 comments

Posted by Haddy Haswyra Monday, May 17, 2010 0 comments

Subscribe here

PENGUMUMAN

Kuliah Mingguan HPA Tanjong Malim akan diadakan pada:

Masa : 9.00 Malam
Tempat : HPA Cawangan Tanjong Malim
Tarikh : Setiap Hari Rabu


Dijemput kepada semua warga Tanjong Malim datang beramai-ramai ke Kuliah Mingguan ini bagi mendalami ilmu serta mengetahui selok belok menjadi usahawan HPA dan Islam yang berjaya.

KEISTIMEWAAN MENJADI AHLI HPA:


# Yuran keahlian HPA hanya RM 30.00 sahaja seumur hidup.

# Tiada yuran tahunan.

# Perniagaan ini boleh diwarisi.

# Peluang menikmati pelbagai bonus dan insentif yang disediakan.

# Terdapat 11 ganjaran bonus hebat dari HPA.

# Diskaun harga untuk semua produk dari 20% - 25%.
Peluang menambah ilmu perawatan seperti bekam, akupunktur, refleksologi, kiropraktik, ilmu diagnos penyakit melalui tapak tangan, iridologi (anak mata), lidah dan denyutan nadi.

# Pelan pemasaran yang begitu mudah. ADIL dan SUKSES.

# Tiada penurunan pangkat dan peratusan bonus serta tiada group sales maintain!

# Berpeluang menjana pendapatan lumayan melalui program 5 angka dalam masa 5 bulan dengan menyertai Seminar Perkongsian Bijak Cemerlang (PBC) HPA.

# Berpeluang melabur dalam Koperasi Wahida HPA. Anggaran pulangan 10-25% setahun.


AKAN DATANG!!!!

Program (PBC) PERKONGSIAN BIJAK CEMERLANG, Bulan Februari di KOMPLEKS TABUNG HAJI KELANA JAYA, anjuran Kelab Pemimpin Utara (KPU) akan diadakan seperti berikut:

Tarikh : 26 - 27 Jun 2010
Tempat : Kompleks Tabung Haji Kelana Jaya
Yuran : RM 160/seorang


Daftarkan segara peserta anda. Maklumat lanjut, sila hubungi: Abdul Hadi di talian 019-5960282

PESANAN PRODUK

Untuk membuat pesanan produk, ikuti langkah ini :

1. HUBUNGI SAYA :
a) Telefon bimbit : 019-5960282 atau
b) Telefon rumah : 05- 4584306 atau
c) E-mail : abdhadi@upsi.edu.my

2. KAEDAH BAYARAN :
a) Bank Islam : 02020020322038 atau
b) Maybank Berhad : 152023180894 atau
c) Cek Bank Tempatan atau
d) Wang Pos
Atas nama ABDUL HADI BIN AHMAD

3) HUBUNGI SAYA SETELAH ANDA MEMBUAT BAYARAN.

Nota :
1) Penghantaran PERCUMA bagi kawasan TANJONG MALIM sahaja.
2) Luar kawasan Kuala Lumpur, tambah RM5.00 sebagai cas penghantaran.

LIHAT CAWANGAN HPA