assalamualaikum Pictures, Images and Photos

TEH SEPANG


Harga Pengguna
Semenanjung Malaysia: RM 20
Sabah & Sarawak: RM 22

Harga Pengedar HPA
Semenanjung Malaysia: RM 16
Sabah & Sarawak: RM 18

Nilai Mata (NM): 7

KOKO RADIX ( 1 KILO )


Produk ini berbentuk serbuk tidak seperti produk terdahulu yang berbentuk sachet (paket) namun kandungannya (serbuk koko dan ekstrak barli) tetap sama. Cara menyediakan minuman Radix Koko ini ada disediakan pada label produk. Beralihlah segera kepada Radix Koko. Jadikan ia minuman coklat utama anda dan keluarga anda.

Harga Pengguna
Semenanjung Malaysia: RM 22
Sabah & Sarawak: RM 26

Harga Pengedar HPA
Semenanjung Malaysia: RM 18
Sabah & Sarawak: RM 22

Nilai Mata (NM): 5

Berita Berkaitan:

1. Radix koko ternyata lebih sedap daripada produk koko yang lain, itulah sebahagian komentar yang saya terima dari pengguna. Mungkin perlu saya jelaskan bahawa radix koko telah dimasukan ekstrak tunas barli yang mula bercambah. Kalau anda pernah melihat taugeh daripada kacang hijau tentu anda akan faham tentang tunas yang baru bercambah pada biji barli. Oleh sebab itu rasanya bagitu lemak dan berkhasiat.

Koko memang terkenal untuk afrodisiak namun bagitu Radix koko HPA ekstrak barli mempunyai kesan serat yang tinggi untuk berfungsi sebagai pelawas dan koko sendiri boleh mendatangkan ketenangan pada penggunanya.

Oleh sebab itulah radix koko dijangka akan mendapat tempat dipasaran terbuka secara meluas InsyaAllah.

2. Alhamdulilah kita telah mula memasarkan MILO kita sendiri yang dikenali sebagai RADIX KOKO. Semua pengedar akan menjadi penilai kepada RADIX KOKO yang dikatakan akan menjadi persaing terdekat MILO. RADIX KOKO di rumus khas supaya mempunyai rasa yang dapat diterima oleh masyarakat di negara ini.

Apakah HPA memasukkan herba dalam RADIX KOKO? Jawapannya tidak, kerana koko mempunyai rasa yang sangat sensitif kepada perubahan. Radix koko lebih mensasarkan pasaran kanak-kanak dan produk halal daripada HPA. Selepas ini HPA akan mengeluarkan RADIX MOCHA dimana Kopi Radix dicampur dengan RADIX KOKO. InsyaAllah.

Apa pun keluaran HPA yang akan datang, ulasan yang kita terima daripada pengurus zon utara, Ust Samad beliau berpendapat RADIX KOKO lebih sedap daripada MILO dan akan berjaya mengambil pasaran dinegara ini. Gempur Radix Koko!

Berita dipetik dari blog JawiHerbShop.blogspot.com

Thursday, November 19, 2009

RADIX ANGGUR

RADIX ANGGUR 1500ml :

Harga Pengguna
Semenanjung Malaysia: RM 3.50
Sabah & Sarawak: RM 3.80

Harga Pengedar HPA
Semenanjung Malaysia: RM 3.30
Sabah & Sarawak: RM 3.50

Nilai Mata (NM): 1

RADIX ANGGUR 500ml :

Harga Pengguna
Semenanjung Malaysia: RM 2.50
Sabah & Sarawak: RM

Harga Pengedar HPA
Semenanjung Malaysia: RM 2.00
Sabah & Sarawak: RM

Nilai Mata (NM): 0.3

RADIX STARBERRY


RADIX STARBERRY 1500ml :

Harga Pengguna
Semenanjung Malaysia: RM 3.50
Sabah & Sarawak: RM 3.80

Harga Pengedar HPA
Semenanjung Malaysia: RM 3.30
Sabah & Sarawak: RM 3.50

Nilai Mata (NM): 1




RADIX STARBERRY 500ml :

Harga Pengguna
Semenanjung Malaysia: RM 2.50
Sabah & Sarawak: RM

Harga Pengedar HPA
Semenanjung Malaysia: RM 2.00
Sabah & Sarawak: RM

Nilai Mata (NM): 0.3

IMT Drink.

Satu lagi produk HPA akan menjadi keperluan setiap rumah ialah IMT drink. Minuman ini dibuat dengan satu bentuk pemerosesan tradisional untuk tujuan yang sangat banyak. Saya percaya sambutan kepada IMT drink akan bertambah dan mungkin melebihi permintan Minyak But-but sekiranya pengguna faham kelebihanya.

Antara kelebihanya ialah :

1. pelindung hati
2. demam panas dan demam selsema
3. sakit tekak
4. resdung
5. sakit sendi
6. cirit-birit
7. ketersumbatan jantung
8. menurunkan kolesterol
9. menurunkan darah tinggi.

Boleh diminum sebotol sekali dan ulangi hingga sembuh. IMT drink tidak bermasaalah dengan anak-anak kecil dan kurangi dosnya (secawan kecil). Ia sudah tidak mempunyai rasa pahit (daun hempedu bumi) tetapi sangat berkesan. Dari kajian kami 90% lebih pengguna menyatakan sangat baik untuk anak mereka. Ini bererti kita kini telah menemui ubatan demam tanpa kimia, tanpa rasa dan sangat berkesan. Ia diproses dari daun hempedu bumi dan air mineral yang beralkali (pH 9.8). Dimana air mineral ini boleh diperolehi ? Air yang Allah keluarkan untuk kita di Pokok Sena Kedah. Allahuakbar. Selamat mencuba dengan Izin Allah.

Minyak Zaitun (Extra Virgin Olive Oil)

PENGENALAN
Minyak zaitun yang dihasilkan dari pohon zaitun merupakan produk asli hasiltani di benua Asia Kecil dan taburannya bermula dari Iran, Syria dan palestin sehingga keseluruhan Mediterranean semenjak 6,000 tahun yang lalu.

Pohon zaitun yang berkat ada disebut dalam Al-Quran, dalam surah An-Nur. Semenjak 1400 tahun yang lalu, Nabi Muhammad SAW telah menasihatkan umat Islam agar menggunakan minyak zaitun untuk kesihatan dan penjagaan badan, di mana Baginda SAW sendiri menggunakannya sebagai minyak rambut.

Antara kandungan minyak zaitun adalah fenol, sterol, pigmendan squelen yang memainkan peranan penting dalam kesihatan manusia.

KEGUNAAN DAN KELEBIHAN MINYAK ZAITUN

  • Mengurangkan pengambilan lemak dalam diet harian
  • Menghindari penyakit kardiovaskular dan arteriosclerosis
  • Mengelakkan pembentukan batu hempedu (gallstone)
  • Membantu penghadaman dan mengurangkan ulser perut
  • Antioksidan dan antikanser
  • Membantu keseimbangan metablisme tubuh, pertumbuhan tulang dan tubuh yang baik (khasnya bagi kanak-kanak)
  • Membekal vitamin E
  • Kecantikan (kulit dan rambut)
  • Kestabilan asid lemak
  • Membekal pelbagai vitamin untuk antipenuaan
  • Kegunaan masajterapi

Penggunaan:

  • Gunakan dalam masakan menggantikan minyak masak kelapa sawit.
  • Mengambil secara terus sekurang-kurangnya 2 sudu makan setiap hari.

Isipadu: 700ml

Harga Pengguna
Semenanjung Malaysia: RM 40
Sabah & Sarawak: RM 45

Harga Pengedar HPA
Semenanjung Malaysia: RM 35
Sabah & Sarawak: RM 40

Nilai Mata (NM): 5

Minuman Roselle (Teh Uncang)

Minuman Roselle ini berbentuk teh uncang (35 uncang). Ia menggunakan herba Hibiscus Sabdariffa iaitu tumbuhan yang mempunyai kandungan Vitamin C yang sangat tinggi. Roselle amat berkhasiat untuk segenap lapisan umur khususnya untuk proses penjagaan kesihatan dan sebagai pencegah dari sebarang jangkitan kuman atau virus yang menyerang tubuh manusia.

Khasiat Herba Roselle :

1. Anti Penuaan. Roselle mempunyai Vitamin C yang tinggi dan berserat akan melambatkan proses penuaan dan mencegah berlakunya penyakit kronik. Keupayaannya meminimakan kerosakan yang dimusnahkan oleh radikal bebas merupakan sebab utama seseorang yang mengamalkan Roselle akan kelihatan muda dan berseri wajahnya.

2. Pencegahan Penyakit Kardiovaskular. Sakit jantung merupakan pembunuh nombor satu di dunia dan dianggap sebagai ’silent killer’. Keadaan oksidasi juga akan menyebabkan kadar LDL (Low-Density Lipoprotein) akan meningkat dan menyebabkan arteri tersumbat. Pengamalan Roselle akan membantu mencegah ketebalan LDL di arteri dan sekaligus mengelakkan dari terjadinya penyakit tekanan darah tinggi.

3. Pencegah Kanser. Dunia kini yang terdedah kepada pencemaran udara, makanan, dan minuman merupakan punca utama kepada terjadinya kanser. Vitamin C dan serat yang tinggi yang terdapat dalam Roselle mampu untuk bertindak sebagai anti oksidan dan sebagai anti kanser.

4. Demam Panas/Selesema. Roselle amat baik untuk mereka yang sering menghadapi masalah selesema dan sebagai pemakanan kesihatan yang utama kepada mereka yang menghadapi masalah demam panas.

5. Resdung (alergi) dan Lelah (asma). Pengambilan Coscinium Plus dan Roselle adalah dua gabungan yang terbaik kepada permasalahan begini.

6. Stress / Sukar tidur. Bagi mereka yang menghadapi masalah stress, dicadangkan mengambil Roselle dimana ia akan bertindak menurunkan suhu dan mempengaruhi mood pesakit. Roselle juga amat baik untuk masalah dengkur semasa tidur.

7. Masalah lain. Amat baik untuk mereka yang menghadapi luka luar dan dalam, kecederaan, mengatasi masalah penyakit kulit, penenang dan sebagainya.

Komposisi: 35 uncang

Harga Pengguna
Semenanjung Malaysia : RM 18.00
Sabah & Sarawak: RM20.00

Harga Pengedar
Semenanjung Malaysia : RM 16.00
Sabah & Sarawak: RM22.00

Nilai Mata: 7

Spirumadu

SPIRUMADU adalah kombinasi Spirulina (Arthrospira platensis) dan Madu Lebah. Produk ini mengandungi Vitamin Semulajadi, Mineral dan Asi Amino yang tinggi.Berdasarkan satu kajian, Anti-oksidan dari beta karoten yang terdapat didalamnya bertindak menghalang atau mencegah tumor dan kanser. Ketinggian kadar klorofil serta khasiat Madu Lebah membuatkan produk ini amat berpotensi membina, membantu dan meningkatkan tahap kesihatan tubuh manusia.

Antara khasiat SPIRULINA

• Mengandungi mucopolisakarida yang membantu sistem penghadaman.
• Protein yang tinggi (60%-70% / 44-74 gms)
• Anti-oksidan dari beta karoten yang bertindak menghalang dan mencegah tumor dan kanser.
• Vitamin B-12, C, D, E dan Zat Besi yang amat diperlukan untuk menguatkan sistem imuniti.
• Membantu mengaktifkan hematopoesis bagi membina hormon erythropoetin – EPO dalam sel darah.
• Menurunkan kadar kolestrol, tryglyceride dan LDL bagi menghalang hipertensi.
• Klorofil yang kaya didalamnya, dapat menyingkirkan logam berat dalam buah pinggang, kesan dari pengambilan ubatan moden (Pharmaceutical Drugs).
• Fikosianin iaitu pigmen biru (hanya pada Spirulina) berfungsi membina imuniti tubuh.

Antara Khasiat MADU LEBAH

Vitamin A
• Berasal dari Karoten, berkhasiat untuk mata, sel-sel tubuh, selaput lendir, pertumbuhan kanak-kanak, tenaga fizikal, imuniti tubuh, kesihatan gigi dan lain-lain.
Vitamin B
• Berperanan mengatur metabolisme (metbo) badan yang sangat diperlukan bagi kehidupan dan kesihatan manusia. B5-untuk kesihatan otak (mental-ingatan).
Vitamin C
• Madu kaya dengan vitamin ini, ia melebihi daripada makanan-makanan lain. Ia berfungsi sebagai agen daya tahan tubuh, sistem saraf, epilepsy, penggerak metabolisme badan dan lain-lain.
Vitamin D
• Membantu tubuh menyerap kalsium dan fosforus dan memabfaatkan keduanya untuk tulang dan gigi. Kanak-kanak amat memerlukannya.
Vitamin E
• Ia mengaktifkan fungsi vitamin A, menguatkan struktur jantung, tumbesaran kanak-kanak, menyuburkan peranakan wanita, mengaktifkan daya seks lelaki dan wanita, menyihatkan kulit dan rambut dan awet muda.
Vitamin K
• Berfungsi melancarkan perjalanan darah (elakkan pembekuan), penyakit darah tinggi, migrain, kanser darah, mencegah batuk, bengkak-bengkak sendi dan aktif bergabung dengan enzim-enzim bagi menghasilkan tindakbalas (sistem pencernaan).

Nilai Perawatannya

• Ulser perut
• Gastrik
• Masalah hati
• Ekzema
• Buasir
• Athma
• Hipertensi
• Anemia (kurang darah)
• Sembelit
• Nafas dan badan berbau
• Gusi berdarah
• Jangkitan kuman
• Anti tumor dan kanser
• Penjana tenaga segera


Harga Pengguna:
Semenanjung Malaysia : RM55
Sabah & Sarawak : RM60

Harga Pengedar HPA:
Semenanjung Malaysia : RM45
Sabah & Sarawak : RM50

Nilai Mata (NM) : 10

Teh Asiatica Plus

Produk ini menggunakan 2 jenis pegaga iaitu Hydrocotyle Asiatica dan Hydrocotyle Sibthorpiodes berfungsi sebagai pembakar lemak khusus kepada mereka yang ingin menurunkan berta badan. Kelebihan Teh Asiatica adalah seperti berikut:-

1. Menurunkan kadar kolesterol dan menghancurkan lemak dalam badan serta mampu menormalkan tekanan darah.

2. Membuang toksid dalam tubuh.

3. Memecahkan batu karang jika diminum bersama Malac dan Madu Asli.

4. Mengencangkan otot yang kendur (Sapukan Minyak But-But pada bahagian tersebut).

5. Mengatasi masalah anak yang mengalami kembung perut jika diambil bersama Madu Asli.

7. Meningkatkan kecergasan dan pengembangan otak.

8. Mengatasi masalah sembelit dan buasir.

9. Mengatasi migrain.

10. Mengatasi Asidosis dan Diverculata.

11. Mengatasi masalah peradangan sendi.

12. Mengatasi ghout.

Komposisi (35 uncang per kotak) :
1. Hydrocotyle Asiatica

2. Hydrocotyle Sibthorpiodes

Dos :
Minum sekurang-kurang 1 uncang setiap hari. 1 uncang menghasilkan 3 gelas. Gunakan air panas (60 celcius). Jangan gunakan air mendidih kerana ia akan memusnahkan klorofil.

Harga Pengguna
Semenanjung Malaysia: RM 20
Sabah & Sarawak: RM 22

Harga Pengedar HPA
Semenanjung Malaysia: RM 16
Sabah & Sarawak: RM 20

Nilai Mata (NM): 7

Teh Herba (Pegaga)

Produk ini menggunakan herba pegaga (Hydrocotyle Asiatica). Herba yang mempunyai ciri pahit ini mengandungi antioksidan (sejenis ester gluko peiranosil) yang amat baik untuk merawat luka luar (kulit) dan luka dalam (radang usus dan pendarahan otak). Teh Herba juga mujarab untuk radang tenggorokan, batuk, radang usus serta mengandungi anti oksidan yang tinggi.

Kelebihan Teh Herba:-

1. Mengatasi penyakit kencing manis dan darah tinggi.

2. Mengurangi kadar lemak setelah mengambil secara berterusan selama 2 minggu. Badan akan terasa ringan dan segar.

3. Mengatasi masalah sembelit dan angin.

4. Melancarkan pembuangan air besar dan membantu mengeluarkan toksid akibat sembelit.

5. Menurunkan kadar asid urik yang berlebihan akibat penyakit kulit.

6. Menghilangkan sakit kepala akibat migrain.

7. Menghaluskan kulit dan mengatasi masalah penyakit kulit

8. Menguatkan imunisasi bagi mencegah penyakit.

9. Menguatkan sel otak dan baik untuk minda.

10. Sangat baik untuk wanita yang mengandung dan setelah melahirkan anak.

11. Mengatasi maslah kencing manis dengan menurunkan kadar glukosa dan menyembuhkan gengren.

12. Mencegah masalah kardiovaskular.

13. Baik untuk wanita yang menopouse dan osteoporosis.

Komposisi (35 uncang per kotak) :
Hydrocotyle Asiatica

Dos :
Minum sekurang-kurang 1 uncang setiap hari dan masukkan ke dalam air panas (60 darjah celcius). 1 uncang boleh menghasilkan 3 gelas. Jangan gunakan air mendidih kerana ini akan memusnahkan klorofil. Amat berkhasiat jika dicampur dengan Madu Asli.

Harga Pengguna
Semenanjung Malaysia: RM 20
Sabah & Sarawak: RM 22

Harga Pengedar HPA
Semenanjung Malaysia: RM 16
Sabah & Sarawak: RM 20

Nilai Mata (NM): 7

Teh Manjakani



Harga Pengguna

Semenanjung Malaysia: RM 22
Sabah & Sarawak: RM 26

Harga Pengedar HPA
Semenanjung Malaysia: RM 18
Sabah & Sarawak: RM 22

Nilai Mata (NM): 6
========================================

Panduan/Petua/Artikel Tulisan Tn Haji Ismail, Pengarah Urusan HPA Berkaitan Teh Manjakani

Teh Manjakani

Nama saintifiknya ialah Quercus infectoria dan kebanyakannya di import daripada India. Ia mempunyai sifat astringen, antiseptik dan hemostatik. Kandungan pirogalotonin didalam manjakani telah dijadikan sebagai ubat keputihan, peradangan sendi dan untuk melangsingkan tubuh.

Teh manjakani mempunyai kelebihan yang sangat unit kerana ia baik sekali digunakan untuk wanita bagi keputihan dan mengecutkan peranakan dan tidak memberi kesan negatif jika diambil oleh wanita belum berkahwin.

Kegunaan umum untuk lelaki dan wanita ialah bagi rawatan peradangan sendi, senguh, sakit atau kelebihan asid urid. Kesan jangka panjang yang akan dapat dilihat teh manjakani digunakan untuk melangsingkan tubuh. Ini dapat dilihat setelah 1bulan mengamalkanya. InsyaAllah.

Teh Tropika (Herba Misai Kucing)

Kandungan Utama:

Herba Misai Kucing

Kepentingan:

  1. Mengandungi sifat-sifat anti alergi, antihipertensi, anti inflamatori dan diuretik.
  2. Digunakan untuk merawat arteriosclerosis (penyakit pada sirkulasi dan kapilari darah), ubat gout, batu karang, batu hempedu, diabetes dan rheumatisme.
  3. Salah satu cara ia bertindak ialah dengan meningkatkan aliran pembuangan air kecil pesakit.
  4. Bersifat anti fungi dan anti bakteria.
  5. Mengandungi kalium yang mempunyai khasiat diuretik dan pelarut batu karang (saluran kecing).
Penggunaan:
Diambil sebelum makan, 2 kali sehari iaitu pagi dan malam.


Harga Pengguna
Semenanjung Malaysia: RM 20
Sabah & Sarawak: RM 22

Harga Pengedar HPA
Semenanjung Malaysia: RM 16
Sabah & Sarawak: RM 20

Nilai Mata (NM): 7

Kopi Radix Diet

Harga Pengguna

Semenanjung Malaysia: RM 20
Sabah & Sarawak: RM 26

Harga Pengedar HPA
Semenanjung Malaysia: RM 16
Sabah & Sarawak: RM 20

Nilai Mata (NM): 5

Berita Berkaitan:

Kopi diet untuk pesakit kencing manis memang pahit. Disamping itu ia juga menggunakan daun stevia sebagai bahan pengganti gula. Sebenarnya kopi diet ini ialah kopi untuk mereka yang bermasalah dengan kesihatan seperti kencing manis, gout , darah tinggi , gastrik dan obesiti. Mereka yang ingin mengambil kopi diet mestilah berfikir minuman ini merupakan adunan ubatan pahit yang perlu di minum untuk mengekalkan kesihatan.

Kopi diet juga merupakan adunan yang sangat baik untuk orang lelaki dan ia juga boleh digunakan untuk masalah impotensi. Kopi diet boleh diambil bersama madu lebah bagi mengurangi kepahitannya dan jangan sekali-kali memasukkan gula kerana ia akan menghilangkan fungsi sebenar kopi diet.

RADIX BERKARBONAT HPA

Sekarang Di Pasaran

1. Botol 1.5 liter

Harga Pengguna
Semenanjung Malaysia: RM 3.50
Sabah & Sarawak: RM 3.80

Harga Pengedar HPA
Semenanjung Malaysia: RM 3.30
Sabah & Sarawak: RM 3.50

Nilai Mata (NM): 1

2. Botol 500ml

Harga Pengguna

Semenanjung Malaysia: RM 2.50
Sabah & Sarawak: RM 3.00

Harga Pengedar HPA
Semenanjung Malaysia: RM 2.00
Sabah & Sarawak: RM 2.50

Nilai Mata (NM):0.3

RADIX OREN 1500ml & 500ml




RADIX OREN 1500ml :

Harga Pengguna
Semenanjung Malaysia: RM 3.50
Sabah & Sarawak: RM 3.80

Harga Pengedar HPA
Semenanjung Malaysia: RM 3.30
Sabah & Sarawak: RM 3.50

Nilai Mata (NM): 1



RADIX OREN 500ml :

Harga Pengguna
Semenanjung Malaysia: RM 2.50
Sabah & Sarawak: RM

Harga Pengedar HPA
Semenanjung Malaysia: RM 2.00
Sabah & Sarawak: RM

Nilai Mata (NM): 0.3

Radix Sarsi

RADIX SARSI adalah minuman ringan yang dapat memberikan kesegaran dan keseronokan untuk dinikmati. Sesuai untuk dihidangkan dalam pelbagai majlis dan suasana. Sinergi khas herba dalam minuman ini menjadikannya istimewa dan berbeza dengan pesaingnya di samping rasa sarsi (perasa yang berasal daripada pokok sarsaparilla, Smilax regelii). Kandungan flavonoid dalam S. regelii menunjukkan aktiviti keimunan positif dan perlindungan pada organ hati. Kehadiran minuman ringan ini diharap dapat memberi alternatif kepada para penggemar minuman berkarbonat untuk memilih kehidupan yang lebih sihat dan pilihan anda adalah pilihan dunia.

Fakta Nutrisi Radix Sarsi:

RADIX SARSI 1500ml :

Harga Pengguna
Semenanjung Malaysia: RM 3.50
Sabah & Sarawak: RM 3.80

Harga Pengedar HPA
Semenanjung Malaysia: RM 3.30
Sabah & Sarawak: RM 3.50

Nilai Mata (NM): 1

RADIX SARSI 500ml :

Harga Pengguna
Semenanjung Malaysia: RM 2.50
Sabah & Sarawak: RM

Harga Pengedar HPA
Semenanjung Malaysia: RM 2.00
Sabah & Sarawak: RM

Nilai Mata (NM): 0.3

Radix Cola

Radix Cola adalah minuman ringan yang dapat memberikan kesegaran dan keseronokan untuk dinikmati. Sesuai untuk dihidangkan dalam pelbagai majlis dan suasana. Sinergi khas herba dalam minuman ini menjadikannya istimewa dan berbeza dengan pesaingnya dan rasa cola yang sebenar.

Kehadiran minuman ringan ini diharap dapat memberikan alternatif kepada para penggemar minuman berkarbonat untuk memilih kehidupan yang lebih sihat dan pilihan anda adalah pilihan dunia.

Radix Cola yang memberi tenaga, berkhasiat dan yang penting halal lagi baik. Radix Cola muncul dengan TEKANAN GAS sederhana serta kandungan gula yang jauh lebih rendah daripada minuman berkarbonat yang ada di pasaran dan sesuai untuk semua lapisan umur.


Fakta Nutrisi Radix Cola:

RADIX COLA 1500ml :

Harga Pengguna
Semenanjung Malaysia: RM 3.50
Sabah & Sarawak: RM 3.80

Harga Pengedar HPA
Semenanjung Malaysia: RM 3.30
Sabah & Sarawak: RM 3.50

Nilai Mata (NM): 1

RADIX COLA 500ml :

Harga Pengguna
Semenanjung Malaysia: RM 2.50
Sabah & Sarawak: RM

Harga Pengedar HPA
Semenanjung Malaysia: RM 2.00
Sabah & Sarawak: RM

Nilai Mata (NM): 0.3

Kordial Kundur

Produk ini dihentikan sementara pengeluarannya

Rumusan khas dari buah kundur yang ditanam secara organik. Kaya dengan vitamin C dan juga baik untuk kesihatan jantung. Ramai yang tidak tahu khasiat buah kundur yang antaranya mampu menghilangkan demam dan batuk terutama untuk kanak-kanak yang sukar untuk makan ubat. InsyaAllah demam dan batuk boleh hilang sekiranya diamalkan beberapa kali dengan meminum jus kundur.

Selain itu, pakar perubatan juga mengakui bahawa khasiat buah kundur (Benincasa Hispida), sesuai untuk penyakit epilepsy, jantung, asma dan laiin-lain.

Harga Pengguna
Semenanjung Malaysia: RM 15
Sabah & Sarawak: RM 18

Harga Pengedar HPA
Semenanjung Malaysia: RM 12
Sabah & Sarawak: RM 15

Nilai Mata (NM): 4

Kordial Roselle (Vitamin C)


Nama saintifiknya ialah Hibiscus Sabdariffa, yang merupakan tumbuhan yang amat tinggi kandungan Vitamin C iaitu melebihi daripada keluarga limau. Kelebihan pengambilan kordial Roselle ini ialah:

1. Anti Penuaan

2. Pencegah penyakit kardiovaskular

3. Pencegah kanser

4. Demam panas/selesema

5. Rawatan resdung (alahan) dan Asma

6. Stress atau sukar tidur (Insomnia)

Komposisi (1 Liter per botol) :
Jus Roselle, sirap dan bahan pengawet yang dibenarkan.

Dos :
Goncang sebelum digunakan. Campurkan 1 bahagian pati dengan 4 bahagian air mengikut rasa.

Harga Pengguna
Semenanjung Malaysia: RM 15
Sabah & Sarawak: RM 18

Harga Pengedar HPA
Semenanjung Malaysia: RM 12
Sabah & Sarawak: RM 15

Nilai Mata (NM): 4

Kordial Mangga

Kordial mangga diperbuat daripada kombinasi buah mangga Mangifera indica L. dan nanas comosus (L.)Merr.) Buah mangga mempunyai rasa yang sedap dan kaya dengan vitamin seperti vitamin A, E, C serta potassium, antioksida serta beta karoten. Ia mengandungi enzim yang baik untuk membantu penghadaman kerana kaya dengan serat dan rendah nilai kalori. Ia dapat menurunkan panas badan semasa demam.

Buah nanas mengandungi enzim bromelain yang baik untuk:

• Memecah lemak di usus sehingga membantu membersihkan usus dan saluran pencernaan.
• Mengurangkan tekanan darah tinggi, mengurangkan kadar kolestrol darah (membersihkan darah) dan mencegah stroke.
• Meningkatkan pencernaan.
• Mencuci timbunan protein dan parasit cacing pada dinding usus sehingga dapat dengan mudah dikeluarkan melalui feces (tinja).
• Mengelakkan pertumbuhan sel kanser.
• Merangsang serta meningkatkan sistem pertahanan tubuh.

Campuran kedua-dua buah ini dapat menjaga keseimbangan horman tubuh, sehingga sangat berguna bagi berguna bagi wanita untuk mengatur perjalanan menstruasi (haid). Nanas juga mengandungi tryptophan dan serotonin untuk relaksasi otak yang bermanfaat dalam mengurangkan depresi, serta meningkatkan mood dan konsentrasi.

Harga Pengguna
Semenanjung Malaysia: RM 15
Sabah & Sarawak: RM 18

Harga Pengedar HPA
Semenanjung Malaysia: RM 12
Sabah & Sarawak: RM 15

Nilai Mata (NM): 4

Posted by Haddy Haswyra Sunday, October 4, 2009

0 comments

Post a Comment

Subscribe here

PENGUMUMAN

Kuliah Mingguan HPA Tanjong Malim akan diadakan pada:

Masa : 9.00 Malam
Tempat : HPA Cawangan Tanjong Malim
Tarikh : Setiap Hari Rabu


Dijemput kepada semua warga Tanjong Malim datang beramai-ramai ke Kuliah Mingguan ini bagi mendalami ilmu serta mengetahui selok belok menjadi usahawan HPA dan Islam yang berjaya.

KEISTIMEWAAN MENJADI AHLI HPA:


# Yuran keahlian HPA hanya RM 30.00 sahaja seumur hidup.

# Tiada yuran tahunan.

# Perniagaan ini boleh diwarisi.

# Peluang menikmati pelbagai bonus dan insentif yang disediakan.

# Terdapat 11 ganjaran bonus hebat dari HPA.

# Diskaun harga untuk semua produk dari 20% - 25%.
Peluang menambah ilmu perawatan seperti bekam, akupunktur, refleksologi, kiropraktik, ilmu diagnos penyakit melalui tapak tangan, iridologi (anak mata), lidah dan denyutan nadi.

# Pelan pemasaran yang begitu mudah. ADIL dan SUKSES.

# Tiada penurunan pangkat dan peratusan bonus serta tiada group sales maintain!

# Berpeluang menjana pendapatan lumayan melalui program 5 angka dalam masa 5 bulan dengan menyertai Seminar Perkongsian Bijak Cemerlang (PBC) HPA.

# Berpeluang melabur dalam Koperasi Wahida HPA. Anggaran pulangan 10-25% setahun.


AKAN DATANG!!!!

Program (PBC) PERKONGSIAN BIJAK CEMERLANG, Bulan Februari di KOMPLEKS TABUNG HAJI KELANA JAYA, anjuran Kelab Pemimpin Utara (KPU) akan diadakan seperti berikut:

Tarikh : 26 - 27 Jun 2010
Tempat : Kompleks Tabung Haji Kelana Jaya
Yuran : RM 160/seorang


Daftarkan segara peserta anda. Maklumat lanjut, sila hubungi: Abdul Hadi di talian 019-5960282

PESANAN PRODUK

Untuk membuat pesanan produk, ikuti langkah ini :

1. HUBUNGI SAYA :
a) Telefon bimbit : 019-5960282 atau
b) Telefon rumah : 05- 4584306 atau
c) E-mail : abdhadi@upsi.edu.my

2. KAEDAH BAYARAN :
a) Bank Islam : 02020020322038 atau
b) Maybank Berhad : 152023180894 atau
c) Cek Bank Tempatan atau
d) Wang Pos
Atas nama ABDUL HADI BIN AHMAD

3) HUBUNGI SAYA SETELAH ANDA MEMBUAT BAYARAN.

Nota :
1) Penghantaran PERCUMA bagi kawasan TANJONG MALIM sahaja.
2) Luar kawasan Kuala Lumpur, tambah RM5.00 sebagai cas penghantaran.

LIHAT CAWANGAN HPA