Pernah minum air cap badak? Saya pernah juga masa kecil-kecil dulu tapi jarang sangat pasal arwah bapa saya pun bukan pemgamal air cap badak ni. Air cap badak dipercayai turun temurun oleh org kita boleh menyejukkan badan masa demam.

Sedikit antara kita yang mengambil tahu apa kandungan air cap badak ni, cuma dipercayai mengandungi ubat-ubatan dari China. Status halal haram tu, saya tak pasti pula samada air cap badak ni mempunyai logo halal JAKIM atau tidak.

Serbuan oleh Jabatan Kesihatan Daerah Kubang Pasu ke sebuah kilang memproses air penyejuk badan di Jerlum mendapati air yang didakwa boleh menyejukkan badan tersebut adalah 100% air paip dan sudah beroperasi sejak tiga tahun lalu. Ceh berapa ramai orang kita yang beli dan kemudian minum air paip.



Oleh kerana gambar jenama air tersebut diblurkan saya pun tak pasti jenama apa air penyejuk badan ni, sekali pandang macam air cap badak jer. Sekarang banyak produk yang mengeluarkan air penyejuk badan ni yang botolnya pun seakan-akan sama antara satu sama lain.

Saya faham kalau sesuatu kes itu belum dijatuhkan bersalah oleh mahkamah pihak media cetak tidak berani nak menunjukkan jenama sesuatu barang tu, mana tau tup-tup kes mahkamah diaorang menang tak pasal-pasal kena saman.

Namun begitu sepatutnya mereka berkongsi dengan orang ramai terutama produk yang berkaitan dengan ubat-ubatan dan status halal haram supaya masyarakat boleh berwaspada. Kalau produk tu dah haram tetapi pihak tertentu melambat-lambatkan, tidak berkongsi atau menyorok maklumat kepada orang Islam yang lain dan orang Islam lain memakannya sapa nak tanggung? Lu tanggung la yerk!

Tahniah kepada penguatkuasa dan badan NGO seperti PPIM yang semakin rajin membuat serbuan-serbuan ke kilang yang disyaki. Sampai ada yang kena kurung pun ada, hanya Allah saja yang membalas budi korang.

Kita sebagai pengguna pula mestilah prihatan berkaitan isu halal haram ni. Jadi darah daging kita dan anak-anak. Jangan lupa membuat laporan kepada pihak tertentu seperti PPIM apa yang tengah hot di sana ialah kisah kaki katak dalam mee groreng di kopitiam. yekk

Haa..apa lagi kalau gitu mohla kita beralih kepada produk HPA yang mana sangat berkhasiat dan berstatus HALALAN THOYYIBA...

Saya syorkan daripada minum air cap badak baik minum yang ni:

Minuman IMT (IMT Drink)

Minuman IMT (IMT Drink)

Satu lagi produk HPA yang akan menjadi keperluan setiap rumah ialah IMT drink. Minuman ini dibuat dengan satu bentuk pemerosesan tradisional untuk tujuan yang sangat banyak. Saya percaya sambutan kepada IMT drink akan bertambah dan mungkin melebihi pemintaan Minyak But-but sekiranya pengguna faham kelebihanya. Antara kelebihanya ialah :-

  1. Pelindung hati
  2. Demam panas dan demam selsema.
  3. Sakit tekak
  4. Resdung
  5. Sakit sendi
  6. Cirit-birit
  7. Ketersumbatan jantung
  8. Menurunkan kolesterol
  9. Menurunkan darah tinggi

Minuman IMT ini juga berkhasiat bagi menghalang pertumbuhan sel kanser hati, payudara dan prostat. Mencegah dan menghancurkan pengumpulan darah . Bertindak sebagai pereda demam, panas dalam, radang paru-paru, tonsillitis dan batuk berkahak. Berperanan juga untuk membersih dan melindungi organ hati dari keracunan . Meningkatkan pengeluaran antibodi sebagai antivirus dan antibiotik. Bertindak untuk mengurangkan pengeluaran histamin bagi alahan.

Boleh diminum sebotol sekali dan ulangi hingga sembuh. IMT Drink tidak bermasalah dengan anak-anak kecil dan kurangi dosnya (secawal kecil). Ia sudah tidak mempunyai rasa pahit (daun hempedu bumi) tetapi sangat berkesan. Dari kajian kami 90% lebih pengguna menyatakan sangat baik untuk anak-anak mereka.

Ini bererti kita kini telah menemui ubatan demam tanpa kimia, tanpa rasa dan sangat berkesan. Ia di proses dari daun hempedu bumi dan air mineral yang beralkali (pH 9.8 ). Di mana air mineral ini boleh diperolehi? Air yang Allah keluarkan untuk kita di Pokok Sena, Kedah. Allahuakbar. Selamat mencuba dengan Izin Allah.

Komposisi : 200 ml
Daun hempedu bumi dan air mineral

Harga Pengguna
Semenanjung Malaysia :
Sabah & Sarawak :

Harga Pengedar HPA
Semenanjung Malaysia : RM3.00
Sabah & Sarawak :

Nilai Mata (NM): 0.5

Posted by Haddy Haswyra Tuesday, March 23, 2010

0 comments

Post a Comment

Subscribe here

PENGUMUMAN

Kuliah Mingguan HPA Tanjong Malim akan diadakan pada:

Masa : 9.00 Malam
Tempat : HPA Cawangan Tanjong Malim
Tarikh : Setiap Hari Rabu


Dijemput kepada semua warga Tanjong Malim datang beramai-ramai ke Kuliah Mingguan ini bagi mendalami ilmu serta mengetahui selok belok menjadi usahawan HPA dan Islam yang berjaya.

KEISTIMEWAAN MENJADI AHLI HPA:


# Yuran keahlian HPA hanya RM 30.00 sahaja seumur hidup.

# Tiada yuran tahunan.

# Perniagaan ini boleh diwarisi.

# Peluang menikmati pelbagai bonus dan insentif yang disediakan.

# Terdapat 11 ganjaran bonus hebat dari HPA.

# Diskaun harga untuk semua produk dari 20% - 25%.
Peluang menambah ilmu perawatan seperti bekam, akupunktur, refleksologi, kiropraktik, ilmu diagnos penyakit melalui tapak tangan, iridologi (anak mata), lidah dan denyutan nadi.

# Pelan pemasaran yang begitu mudah. ADIL dan SUKSES.

# Tiada penurunan pangkat dan peratusan bonus serta tiada group sales maintain!

# Berpeluang menjana pendapatan lumayan melalui program 5 angka dalam masa 5 bulan dengan menyertai Seminar Perkongsian Bijak Cemerlang (PBC) HPA.

# Berpeluang melabur dalam Koperasi Wahida HPA. Anggaran pulangan 10-25% setahun.


AKAN DATANG!!!!

Program (PBC) PERKONGSIAN BIJAK CEMERLANG, Bulan Februari di KOMPLEKS TABUNG HAJI KELANA JAYA, anjuran Kelab Pemimpin Utara (KPU) akan diadakan seperti berikut:

Tarikh : 26 - 27 Jun 2010
Tempat : Kompleks Tabung Haji Kelana Jaya
Yuran : RM 160/seorang


Daftarkan segara peserta anda. Maklumat lanjut, sila hubungi: Abdul Hadi di talian 019-5960282

PESANAN PRODUK

Untuk membuat pesanan produk, ikuti langkah ini :

1. HUBUNGI SAYA :
a) Telefon bimbit : 019-5960282 atau
b) Telefon rumah : 05- 4584306 atau
c) E-mail : abdhadi@upsi.edu.my

2. KAEDAH BAYARAN :
a) Bank Islam : 02020020322038 atau
b) Maybank Berhad : 152023180894 atau
c) Cek Bank Tempatan atau
d) Wang Pos
Atas nama ABDUL HADI BIN AHMAD

3) HUBUNGI SAYA SETELAH ANDA MEMBUAT BAYARAN.

Nota :
1) Penghantaran PERCUMA bagi kawasan TANJONG MALIM sahaja.
2) Luar kawasan Kuala Lumpur, tambah RM5.00 sebagai cas penghantaran.

LIHAT CAWANGAN HPA