assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Merawat kesakitan mudah,cepat dan tanpa kos kerana kita boleh mengatasinya dengan cara semulajadi yang dibantu oleh bahagian tubuh kita lain.

1. Jika tekak gatal, garu telinga!
“Jika saraf dekat telinga dicuit, boleh membuatkan reflek di tenggorok yang mampu menghasilkan kejang otot ” kata Scott Schaffer, M.D., presiden dari pusat spesialis THT di Gibbsboro, New Jersey. “Kejang ini boleh menghilangkan rasa gatal.”
rawat sakit tanpa kos


2. Pendengaran ala Superman
Jika anda berada di tengah orang ramai dan mahu berbual dengan rakan anda dalam suasana yang bising seperti di sesuatu majlis, condongkan tubuh dengan telinga kanan ke depan. Telinga kanan lebih baik daripda telinga kiri dalam mendapat ritma bunyi yang cepat, menurut pengkaji dari UCLA David Geffen School of Medicine. Sebaliknya, jika anda ingin mendengar irama lagu, gunakan telinga kiri kerana telinga kiri lebih baik dalam memilih nada muzik.
lawak telinga @ isu hangat

3. Hilangkan rasa sakit ketika disuntik!
Pengkaji Jerman berkata bahawa batuk semasa disuntik boleh mengurangi rasa sakit dari jarum suntik. Menurut Taras Usichenko, pengarang ‘mempelajari fenomena’, teknik ini menyebabkan kejutan, kenaikan sementara tekanan di dada, menahan struktur yang menahan rasa sakit di pusat tulang belakang. Tapi jangan batuk lebih-lebih pula nanti jarum suntik tu tercucuk tempat lain pula. Setakat berdehem oklah.

suntik lucu @ isu hangat

4. Hidung yang tersumbat.
Cara termudah, tercepat, termurah untuk melegakan hidung tersumbat kerana selsema adalah tekan lidahmu ke langit-langit, lalu tekan dengan satu jari di tempat antara mata. Ini boleh menyebabkan tulang vomer (tulang tipis yang memisahkan lubang hidung), yang menghubungkan saluran hidung ke mulut bergerak maju mundur, kata Lisa DeStefano, D.O., pembantu profesor di Michigan State University ilmu pengubatan osteopathic. Gerakannya melonggarkan hidung yang sempit; selepas 20 saat, anda akan merasa hidung yang tersumbat beransur-ansur hilang.
mata @ isu hangat

5. Fight fire without water!
Kajian menunjukkan pesakit yang tidur miring ke kiri lebih kecil risiko diserang gastrik. Posisi kerongkong dan perut berubah dengan posisi tidur. Waktu anda tidur miring ke kanan, perut lebih tinggi dari kerongkong, membuat makanan dan asid di perut mengalir ke tenggorok. Jika miring ke kiri, perut lebih rendah dari kerongkong.

6. Menyembuhkan sakit gigi tanpa buka mulut!
Gosokkan ais di bahagian belakang telapak tangan, bahagian berbentuk huruf V antara ibu jari dan telunjuk. Pengkaji Kanada menemui teknik ini mengurangi rasa sakit gigi sebanyak 50 percent dibanding tanpa menggunakan ais. Alur saraf di daerah V tersebut menstimulasi daerah otak dan mencegah signal rasa sakit ke wajah dan tangan.
tanpa kos

7. Normalkan denyutan jantung yang cepat!
Jika anda berdebar-debar kerana kena berucap di khalayak ramai ke, first date dengan awek ke - tiup ibu jarimu. Syaraf vagus yang bertugas mengendalikan denyutan jantung, boleh dikawal melalui nafas, kata Ben Abo, emergency medical services specialist di University of Pittsburgh. Ini mampu membuat denyutan jantung kembali normal.

8. Teknik mengingat
“Jika anda akan berpidato besok, ulangi sebelum tidur,” kata Candi Heimgartner, instruktur ilmu biologi di University of Idaho. Karena kebanyakan gabungan memori terjadi semasa tidur, apapun yang anda baca sebelum tidur kebanyakan di encode.

Posted by Haddy Haswyra Tuesday, August 24, 2010

2 comments

  1. yoh_hom Says:
  2. Salam,

    Saudara Hadi, merujuk cara ke5, Nabi Muhammad SAW tidur dengan mengiring ke sebelah kanan. Antara fadilatnya ialah memberi kelegaan kepada jantung.

    Cara ke 6 itu juga terdapat titik akupuntur L14-usus besar. Jika ditekan sebanyak 30 kali dititik V itu juga dapat melegakan masalah sembelit.

    Wallahua'lam

     
  3. Alhamdulillah ada respon rupanya. Saya kongsi berdasarkan pandangan dan sudut yg lain. hm...ilmu itu jika berkongsi dapat agi ilmu yg lain sesudah berkongsi.

     

Post a Comment

Subscribe here

PENGUMUMAN

Kuliah Mingguan HPA Tanjong Malim akan diadakan pada:

Masa : 9.00 Malam
Tempat : HPA Cawangan Tanjong Malim
Tarikh : Setiap Hari Rabu


Dijemput kepada semua warga Tanjong Malim datang beramai-ramai ke Kuliah Mingguan ini bagi mendalami ilmu serta mengetahui selok belok menjadi usahawan HPA dan Islam yang berjaya.

KEISTIMEWAAN MENJADI AHLI HPA:


# Yuran keahlian HPA hanya RM 30.00 sahaja seumur hidup.

# Tiada yuran tahunan.

# Perniagaan ini boleh diwarisi.

# Peluang menikmati pelbagai bonus dan insentif yang disediakan.

# Terdapat 11 ganjaran bonus hebat dari HPA.

# Diskaun harga untuk semua produk dari 20% - 25%.
Peluang menambah ilmu perawatan seperti bekam, akupunktur, refleksologi, kiropraktik, ilmu diagnos penyakit melalui tapak tangan, iridologi (anak mata), lidah dan denyutan nadi.

# Pelan pemasaran yang begitu mudah. ADIL dan SUKSES.

# Tiada penurunan pangkat dan peratusan bonus serta tiada group sales maintain!

# Berpeluang menjana pendapatan lumayan melalui program 5 angka dalam masa 5 bulan dengan menyertai Seminar Perkongsian Bijak Cemerlang (PBC) HPA.

# Berpeluang melabur dalam Koperasi Wahida HPA. Anggaran pulangan 10-25% setahun.


AKAN DATANG!!!!

Program (PBC) PERKONGSIAN BIJAK CEMERLANG, Bulan Februari di KOMPLEKS TABUNG HAJI KELANA JAYA, anjuran Kelab Pemimpin Utara (KPU) akan diadakan seperti berikut:

Tarikh : 26 - 27 Jun 2010
Tempat : Kompleks Tabung Haji Kelana Jaya
Yuran : RM 160/seorang


Daftarkan segara peserta anda. Maklumat lanjut, sila hubungi: Abdul Hadi di talian 019-5960282

PESANAN PRODUK

Untuk membuat pesanan produk, ikuti langkah ini :

1. HUBUNGI SAYA :
a) Telefon bimbit : 019-5960282 atau
b) Telefon rumah : 05- 4584306 atau
c) E-mail : abdhadi@upsi.edu.my

2. KAEDAH BAYARAN :
a) Bank Islam : 02020020322038 atau
b) Maybank Berhad : 152023180894 atau
c) Cek Bank Tempatan atau
d) Wang Pos
Atas nama ABDUL HADI BIN AHMAD

3) HUBUNGI SAYA SETELAH ANDA MEMBUAT BAYARAN.

Nota :
1) Penghantaran PERCUMA bagi kawasan TANJONG MALIM sahaja.
2) Luar kawasan Kuala Lumpur, tambah RM5.00 sebagai cas penghantaran.

LIHAT CAWANGAN HPA